Lees verder
Pacelle van Goethem is veelgevraagd coach en spreker op het gebied van stem, invloed en overtuigen. Zij is spraak- taal- en stempatholoog, specialiseerde zich verder in Psychologie en Massacommunicatie. Pacelle deed onderzoek naar stem, invloed en overtuigen aan de Radboud Universiteit Nijmegen en het Medisch Academisch Centrum Groningen.
Meer over Pacelle van GoethemMacht aan de aardige mens
Shortcuts naar overtuigingskracht
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789047014706Samenvatting
In 'Macht aan de aardige mens' van Pacelle van Goethem ontdek je de stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen. Overtuigingskracht lijkt iets waarmee je geboren moet zijn; iets voor Gandhi en de Obama’s. Maar overtuigen volgt zijn eigen logica, en charisma heeft best practices. Pacelle van Goethem beschreef in haar bestseller ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ hoe overtuigen werkt. ‘Macht aan de aardige mens’ bevat het deel daaruit over overtuigingskracht.
Er zijn geweldige ideeën die nooit gehoord worden. Briljante mensen die niet begrepen worden. En een grote mond die kan winnen met een minder goed plan. Klaar ermee! Tijd voor de sympathieke, weldenkende mens. De wereld zit te springen om goede ideeën. En goede ideeën vragen al je overtuigingskracht. Je hebt het in je, dus waarom zou je het niet gebruiken?
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Pacelle van Goethem
Inhoudsopgave
-Macht aan de aardige mens 7
1 De mythe
-Je hebt het of je hebt het niet 9
2 Hoe werkt onweerstaanbaar worden
-De korte psychologie van overtuigen 14
3 De stijlen van overtuigen
-Je charisma en je reputatie 19
4 Overtuigen als Autoriteit
-Hoe word je een krachtig leider 23
5 Overtuigen als Vriend
-Hoe word je een magneet 52
6 Overtuigen als Voorbeeld
-Hoe creëer je volgers 75
Nawoord
-No guts no glory. Deel je ideeën 91
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan