Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Top 25 over 2020

Het bestverkochte boek van 2020 is Wacht niet op de wind, ga roeien - van Jos Burgers. Samen met 24 opvolgers staat het in dit rijtje bestsellers over 2020.

Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.

Managementboek Redactie | 7 maart 2022
1
Jos Burgers

Wacht niet op de wind, ga roeien!

Zoals zovelen werd Jos Burgers in het voorjaar van 2020 overvallen door de coronacrisis. De verkoop van zijn net verschenen managementboek over humor in klantcontacten viel grotendeels stil en al zijn optredens werden afgezegd. Maar Burgers zat niet bij de pakken neer: in zes weken tijd schreef hij een nieuw boek, Wacht niet op de wind, ga roeien!, waarmee hij ondernemers de helpende hand wil bieden in de recessie. Het verscheen begin september en is nu het bestverkochte managementboek van 2020!

2
Robin Stevens

Verbinding zonder wifi

Dit boek stond 30 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. Onze smartphones geven ons de illusie dat we continu verbinding hebben met elkaar. Niets is minder waar. Contacten worden vaak juist oppervlakkiger en de diepgang in onze relaties verdwijnt. Dat heeft niet alleen effect op onze zakelijke resultaten, maar ook op ons persoonlijke leven. Wat zou er gebeuren als jij het verschil maakt in dit digitale tijdperk en bewust de échte verbinding opzoekt. Robin Stevens laat zien hoe je die verbinding maakt.

3
Tom Rath

Ontdek je sterke punten 2.0

Heb jij de kans om dat wat jij het beste kan, elke dag te doen? De kans bestaat dat je dat niet doet, en daarmee worden natuurlijke talenten jammer genoeg niet benut. En dat terwijl het ontwikkelen van sterkte punten van zo'n groot belang is op verschillende vlakken van je leven. Gallup introduceerde de eerste versie van de StrengthsFinder in 2001, met succes. In de herziene editie van de klassieker 'Ontdek je sterke punten' doe je zelf de test en leer je je eigen talenten kennen.

4
Frank Weijers

Now we’re talking!

'Now we’re talking! Deep Democracy in actie' gaat over de praktische toepassing van de tools van Deep Democracy. Wat doe je als facilitator? Wat doe je niet? En wat zijn woorden en zinnen die daarbij werken? Met dit boek in de hand weet je wat je te doen staat als facilitator van groepsprocessen, ook als het spannend wordt.

5
Ronald Bogaerds

Street smart sales

Dit boek stond 6 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. Moderne klanten zijn moeilijk te overtuigen. Ze zijn goed geïnformeerd en niet bang om te onderhandelen. Als jij wilt winnen, dan moet je street smart worden: zelfverzekerd, alert en altijd beter voorbereid dan de ander. Street smart sales zit boordevol verhalen, inspiratie, praktische tips en voorbeelden waarmee je een betere verkoper wordt. Ontdek wat Ronald Bogaerds duizenden verkopers heeft geleerd.

6
Caroline Koetsenruijter

Jij moet je bek houden!

Dit boek stond 8 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. Conflicten zorgen voor stress en daar kun je letterlijk ziek van worden. Voor professionals bij de overheid, in de zorg, in het onderwijs en in het bedrijfsleven wordt het effectief omgaan met conflicten steeds belangrijker. Hoe reageer je als iemand met geweld dreigt? In dit boek leer je hoe je dat doet. Je leest ook wat jouw werkgever moet doen als een werknemer met agressie en geweld te maken krijgt, en hoe je opvang en nazorg kunt bieden.

7
Bert van Dijk

Beïnvloed anderen, begin bij jezelf

Deze evergreen uit 2011 keert regelmatig terug in de Top 10, zo ook in dit jaaroverzicht. Aan de hand van een team van acht mensen laat Bert van Dijk, dé expert op het gebied van interactie, stap voor stap zien hoe je de samenwerking met anderen kunt verbeteren door je eigen gedrag te veranderen. Want het beïnvloeden van anderen begint altijd bij jezelf.

8
Bas Wouters, Joris Groen

Online invloed

Dit boek stond 30 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. Hoe maak je van kijkers kopers? En van afhakers aanhakers? Door het slim toepassen van gedragspsychologie haal je veel meer resultaat uit je website, app of online campagne. In dit boek vind je concrete en makkelijk toepasbare richtlijnen, gebaseerd op 40 jaar praktijkervaring en de inzichten van de belangrijkste gedragswetenschappers van dit moment, zoals Fogg, Cialdini en Kahneman.

9
Sanne van Paassen

Het leven, dat is pas topsport

Dit boek stond 18 dagen op#1 in de Managementboek Top 100. Wereldbekerwinnares veldrijden Sanne van Paassen dacht dat ze aan topsport deed – tot ze haar succesvolle sportcarrière beëindigde en werk maakte van haar missie om anderen te helpen topprestaties te leveren. Toen kwam zij erachter dat het ‘gewone’ leven pas écht topsport is. Vanaf het moment dat ze de tools en technieken vanuit haar sportcarrière ging toepassen in het dagelijks leven, merkte ze dat ze meer energie kreeg en dat haar bedrijf succesvoller werd.

10
Marjolein Bongers

LinkedIn Power

Na het lezen van dit boek zul je veel succesvoller zijn op LinkedIn. Je leert hoe je een professioneel profiel opbouwt, welke content wel en welke niet werkt op LinkedIn en hoe je slim zoekt naar potentiële klanten. Je krijgt antwoord op brandende vragen over instellingen en privacy en leest ook hoe je psychologische beïnvloeding – waaronder de zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini – en neuromarketing kunt inzetten op LinkedIn zodat jouw doelgroep sneller reageert of toehapt.

11
Jitske Kramer

Werk heeft het gebouw verlaten

Jitske Kramer schreef dit boek tijdens de tweede lockdown in oktober 2020. Over hoe corona ons in een collectieve cultuurshock stortte en wat de impact hiervan is op ons werkende leven. Werkritmes liggen (opnieuw) volledig overhoop, we worden geconfronteerd met onzekerheid, crisisbeslissingen en de noodzaak tot aanpassen en veranderen.

12
Jan Adriaanse, Gijs Weenink, Marcel van Wiggen,

Never waste a good crisis

Hoe kun je het tij keren als je geconfronteerd wordt met een crisis? En hoe kun je voorkomen dat je nog een keer getroffen wordt? In dit boek beschrijven tien deskundigen welke maatregelen je vandaag kunt nemen om morgen te overleven. Dit boek is geschreven voor iedereen die zijn zakelijke overlevingskansen tijdens en na een crisis wil vergroten, van de zelfstandige consultant tot de topmanager.

13
Elke Wiss

Socrates op sneakers

Praktisch filosoof Elke Wiss tackelt de kunst van een goed gesprek. Met Socrates en andere filosofen als inspiratiebron laat zij zien waarom we zo slecht zijn in het stellen van goede vragen, én hoe we er beter in worden. Socrates op sneakers leert je de vaardigheden die nodig zijn om die vragen te stellen die verrassen en aan het denken zetten. Zodat we gesprekken voeren die leiden tot verdieping en verbinding. Met een ander, én met jezelf.

14
Pacelle van Goethem

Macht aan de aardige mens

Dit boek stond 22 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. Er zijn geweldige ideeën die nooit gehoord worden. Briljante mensen die niet begrepen worden. En een grote mond die kan winnen met een minder goed plan. Klaar ermee! Tijd voor de sympathieke, weldenkende mens. De wereld zit te springen om goede ideeën. En goede ideeën vragen al je overtuigingskracht. Je hebt het in je, dus waarom zou je het niet gebruiken? Pascelle van Goethem over overtuigingskracht.

15
Marc van Eck, Ellen van Zanten

Businessplan op 1 A4

Evergreen uit 2013. Iedereen heeft plannen, maar we realiseren ze vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben. Met dit boek leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja je leest het goed: één A4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.

16
Jan Kuipers, Ben Tiggelaar

De kleine Covey

De zeven eigenschappen is al 25 jaar een klassieker. Het is het perfecte boek voor mensen die meer sturing aan hun leven willen geven. Of je nu betere keuzes wilt maken, jezelf en anderen beter wilt begrijpen of weerbaarder wilt worden in deze hectische tijden. Covey-kenners Jan Kuipers en Ben Tiggelaar brengen een heldere samenvatting van dit meesterwerk, zodat je een eerste stap kunt zetten naar een leven met meer grip en succes.

17
Jos Burgers

Thuis ben ik niet zo leuk!

Ook dit boek van Jos Burgers verscheen in 2020, en stond 28 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. Op zijn kenmerkende luchtige en praktische wijze beschrijft Jos Burgers waarom humor je gunfactor vergroot en maakt dat je opvalt, hoe je beter wordt in het gebruik ervan in het contact met klanten, welke risico’s en valkuilen er zijn en hoe je die kunt vermijden. Een boek vol herkenbare voorbeelden.

18
Pedro van Helden

Onweerstaanbaar ondernemen

Dit boek stond 29 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. Gegarandeerd meer klanten, dat is een stevige uitspraak! Na het lezen van dit boek weet je dat het kan. Ontdek hoe je jezelf op de kaart zet en met no budgetmarketing razendsnel groeit. In simpele, praktische stappen beschrijft Pedro van Helden hoe je jezelf in korte tijd met zijn nieuwe marketingmethode ontwikkelt van een goede tot een excellente ondernemer.

19
Jos Burgers

Eén fan per dag

Het derde boek van Jos Burgers in deze Top 25 over 2020, het was het bestverkochte managementboek in 2017 én in 2018. Fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het in veel organisaties geen dagelijkse gewoonte is. Met dit boek ontdek je hoe je daar verandering in brengt.

20
Marcel Adriaanse

Zakendoen op gevoel

Dit boek stond 17 dagen op #1 in de Managementboek Top 100. In je werk sta je dagelijks voor keuzes. Veel mensen benaderen die keuzes het liefst rationeel: ze verzamelen informatie, analyseren die en doordenken alles grondig. Wat zou er gebeuren als je wat vaker zou luisteren naar je gevoel? Marcel Adriaanse vertrouwt al jaren op de kracht van intuïtie. Aan de hand van zijn intuïtiemodel laat hij in dit boek zien hoe intuïtie je zakelijk verder brengt.

21
Rutger Bregman

De meeste mensen deugen

In dit boek verweeft Rutger Bregman de jongste inzichten uit de psychologie, de economie, de biologie en de archeologie. Hij neemt ons mee op een reis door de geschiedenis en geeft nieuwe antwoorden op oude vragen. Waarom veroverde juist onze soort de aarde? Hoe verklaren we onze grootste misdaden? En zijn we diep vanbinnen geneigd tot het kwade of het goede?

22
Huib Modderkolk

Het is oorlog maar niemand die het ziet

Shortlist Managementboek van het Jaar 2020. Huib Modderkolk deed jarenlang diepgaand onderzoek naar de digitale wereld. Hij begon als leek, maar won steeds meer het vertrouwen van bronnen, die hem de schaduwkant van de moderne wereld toonden. De onderzoeksjournalist beschrijft toegankelijk en spannend hoe groot de afhankelijkheid van technologie is en welke risico’s daarmee gepaard gaan.

23
Sasja Dirkse-Hulscher, Angela Talen, Annemarieke van Rumpt,

Het groot online werkvormenboek - Deel 3

Het Groot Online Werkvormenboek bevat zestig verschillende online werkvormen. Of het nu gaat om kennismaken, brainstormen, beslissen of evalueren: in dit boek vind je voor elke bijeenkomst meerdere passende werkvormen die je online kunt inzetten. Het boek geeft ook uitleg over de theorie en helpt je de meest geschikte werkvorm te kiezen. Bij elke werkvorm krijg je bovendien waardevolle tips en word je gewezen op de valkuilen zodat je goed beslagen ten ijs komt en vol zelftrouwen een online bijeenkomst kunt leiden.

24
Bart Groenewoud, Ernst van Dam, Rik Nijkamp

Vergader jezelf gelukkig!

Vergaderen. We doen het overdag op ’t werk, we doen het ’s avonds op de vereniging en met een beetje geluk is er ook nog eentje in het weekeinde. En beetje bij beetje worden we moedeloos. Want vergaderen is helemaal niet leuk. Daar kunnen we wat aan doen! In dit zelfhulpboek doen we jou drie beloften om te zorgen dat ook jij je gelukkig kunt vergaderen.

Over Managementboek Redactie

Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.

Wat vond u van deze lijst?

1
0

Ook een boekenlijst maken?

Bent u geïnspireerd geraakt door deze boekenijst en wilt u zelf een lijst maken? Dat kan!

Over Managementboek Redactie

Dagelijks plaatst de redactie van Managementboek nieuwe interviews, previews, recensies en andere content over managementboeken.

Wat vond u van deze lijst?

1
0

Ook een boekenlijst maken?

Bent u geïnspireerd geraakt door deze boekenijst en wilt u zelf een lijst maken? Dat kan!

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden