Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Jij moet je bek houden!
Jij moet je bek houden!
NIEUW
Caroline Koetsenruijter

Caroline Koetsenruijter is adviseur en trainer op het gebied van sociale veiligheid voor professionals. Het is haar missie dat alle werkenden in Nederland veilig en zonder agressie hun belangrijke taken kunnen verrichten. Sinds 2007 is zij directeur van Instituut KCB. Caroline en haar team geven trainingen rondom conflicthantering en bemiddeling. 

Meer over Caroline Koetsenruijter
Voordat u deze podcast kunt beluisteren, dient u akkoord te gaan met onze marketing cookie voorwaarden. Klik hier voor meer informatie.
Werkgevers moeten werknemers ondersteunen bij agressie 28 januari 2021 ‘Jij moet je bek houden!', ‘JIJ gaat mij NU helpen vriend!', ‘Ik kom je thuis opzoeken!' Je kunt het mondigheid noemen of gewoon brutaal, maar het komt al snel agressief en bedreigend over. Hoe gaan professionals eigenlijk om met boosheid en intimidatie? Lees het volledige artikel
Caroline Koetsenruijter

Jij moet je bek houden!

Omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten

Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789492528599
10 stemmen
1
Voormalig Nr. 1Totaal 8 dagen
EvergreenTotaal 546 dagen
Verkooppositie 2584Hoogste positie: 1
Paperback | NL € 20,00 E-book | NL € 14,99
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
20,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Elk jaar ervaren maar liefst 1,6 miljoen professionals conflicten en agressie tijdens hun werk. Zij krijgen te maken met boze burgers, agressieve cliënten, manipulerende patiënten, verongelijkte ouders/verzorgers, opgefokte passagiers en klanten die geen nee accepteren. Jij moet je bek houden! helpt professionals effectief om te gaan met deze situaties en sterker uit de strijd te komen.

Conflicten zorgen voor stress en daar kun je letterlijk ziek van worden. Voor professionals bij de overheid, in de zorg, in het onderwijs en in het bedrijfsleven wordt het effectief omgaan met conflicten steeds belangrijker. Hoe reageer je als iemand met geweld dreigt? Wat zeg je als een woedende cliënt jou de huid vol scheldt?

In dit boek leer je hoe je dat doet. Je leest ook wat jouw werkgever moet doen als een werknemer met agressie en geweld te maken krijgt, en hoe je opvang en nazorg kunt bieden. Jij moet je bek houden! staat vol waargebeurde verhalen van professionals en geeft je de tools om conflicten te voorkomen en te overwinnen.

Opleider en mediator Caroline Koetsenruijter heeft als autoriteit op het gebied van conflicthantering al meer dan 15.000 professionals in alle sectoren getraind.

Met een voorwoord van Alex Brenninkmeijer

"Met dit boek heeft u goud in handen!" - Jan van Zanen, burgemeester Den Haag

"Een mooi, goed boek dat wetenschappelijke inzichten op een heldere manier voor de praktijk toegankelijk maakt." - Kees van den Bos, hoogleraar Sociale Psychologie en hoogleraar Empirische Rechtswetenschap, Universiteit Utrecht

"Geschreven met zo’n souplesse dat je als lezer niet in de gaten hebt hoeveel ervaring je moet hebben om dit boek te kunnen schrijven." - André Verburg, staatsraad in de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State

Trefwoorden

conflicthantering   agressie   communicatie   de-escalatie   professionele weerbaarheid   conflictgedrag   dienstverlening   grenzen stellen   zelfzorg   stress   emotieregulatie   escalatie   arbeidsomstandigheden   omgaan met emoties   klantcontact   publieke sector   rechtvaardige behandeling   sociale psychologie   procedurele rechtvaardigheid   interculturele communicatie   aangifte   psychische agressie   herstelrecht   verbale agressie   fysieke agressie   nazorg   arbowet   reactieve agressie   proactieve agressie   dienstverleningsmaatschappij  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789492528599
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:S2 Uitgevers
Druk:1
Verschijningsdatum:23-12-2021
Hoofdrubriek:Algemeen management
Jongbloed:Mediation / ADR

Expertrecensies (3)

recensie
Jij moet je bek houden! - 'Vol gezond verstand en intens bruikbaar'
Veerle Blajic-Kik | 8 april 2021
Zelden kom je een boek tegen dat alles heeft: complete informatie, overzichtelijkheid, praktische adviezen, en eenvoud zonder oversimplificatie. En toch is dat wat Caroline Koetsenruijter met Jij moet je bek houden! nagenoeg voor elkaar heeft gekregen.
Lees verder
recensie
Jij moet je bek houden - Helpt professionals sterker uit de strijd te komen
Geert Vandamme | 21 januari 2021
Jij moet je bek houden. Een goedgekozen titel die ‘ binnenkomt ‘ en nieuwsgierig maakt. Het oog wil ook wat, en qua lay-out komt deze uitgave daar ook aan tegemoet. Een kunstige voor- en achterflap en twee kleurendruk binnenin maken een gewichtig thema meer verteerbaar.
Lees verder
recensie
Jij moet je bek houden - 'Uniek boek voor wie met conflicten te maken heeft'
Louis Thorig | 9 oktober 2020
Conflicten zijn een onderdeel van het leven. Dus ook oplossingen hiervoor bedenken is essentieel. Zeker voor professionals werkzaam bij organisaties, scholen, bedrijven en overheidsinstellingen, want die krijgen steeds vaker te maken met conflictsituaties.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
10 stemmen
9
0
1
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (3)

interview
Werkgevers moeten werknemers ondersteunen bij agressie
Willem van Leeuwen 28 januari 2021 ‘Jij moet je bek houden!', ‘JIJ gaat mij NU helpen vriend!', ‘Ik kom je thuis opzoeken!' Je kunt het mondigheid noemen of gewoon brutaal, maar het komt al snel agressief en bedreigend over. Hoe gaan professionals eigenlijk om met boosheid en intimidatie?
Artikel lezen
interview
Caroline Koetsenruijter: ‘Wij moeten de vraag stellen: wat vinden wij normaal gedrag?’
Bas Hakker 4 september 2020 Caroline Koetsenruijter schreef met Jij moet je bek houden! Omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten hét boek over agressie tegen professionals. Hoe zorg je als professional voor een oplossing van een conflict en waarom is er zoveel agressie tegen professionals in Nederland vergeleken met de rest van Europa?
Artikel lezen
preview
Jij moet je bek houden! - Omgaan met boze burgers, klanten en patiënten
Caroline Koetsenruijter 28 juli 2020 Ben jij een van die 1,6 miljoen professionals in Nederland die te maken heeft met conflicten met burgers, ouders, klanten, passagiers, cliënten of patiënten? Zit jij ook weleens ’s avonds thuis op de bank na te trillen en te bedenken wat je had willen zeggen of doen toen de situatie escaleerde naar agressie en geweld?
Artikel lezen

Over Caroline Koetsenruijter

Caroline Koetsenruijter (1979) studeerde Rechten in Leiden en Onderhandelen & Mediation in Boston. Na haar studie werkte ze als onderzoeker voor de Universiteit Leiden. Hierna werkte ze als bemiddelaar op de werkvloer bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Vervolgens werd ze onderzoeker bij het Nederlands Mediation Instituut. Caroline was 15 jaar actief als mediator en vanaf 2007 is zij directeur van Instituut KCB. Caroline en haar team trainen bij meer dan 175 unieke opdrachtgevers rondom agressiepreventie, conflicthantering en bemiddeling. 

Andere boeken door Caroline Koetsenruijter

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord door prof. dr. Alex Brenninkmeijer
Inleiding

1 Hoe ontstaan conflicten?
1.1 Wat is een conflict? Wat is agressie?
1.2 Bronnen van conflict
1.3 Hoe voorkom je conflicten?
1.4 Komen conflicten vaker voor?
1.5 Wat is met ons aan de hand?
1.6 De prijs van de consumptiemaatschappij
1.7 Polderen we nog genoeg?
1.8 Samenvatting en tips

2 Conflicten zijn killers
2.1 Emotionele belasting door conflicten
2.2 Hoe wij reageren op stress
2.3 Effecten en klachten door stress
2.4 Vechten, vluchten of verstarren
2.5 Zelfzorg
2.6 Samenvatting en tips

3 Herken het gedrag
3.1 Verschillende soorten conflictgedrag
3.2 Verbale en non-verbale communicatie
3.3 Rationeel conflictgedrag
3.4 Gefrustreerd conflictgedrag
3.5 Instrumenteel conflictgedrag
3.6 Psychopathologisch conflictgedrag
3.7 Samenvatting en tips

4 Zo de-escaleer je
4.1 Escalatieladder
4.2 Bewust communiceren
4.3 Open en gesloten vragen?
4.4 Kalmeren met HEV
4.5 Begrenzen
4.6 Interculturele communicatie
4.7 Kracht van omstanders
4.8 Rechtvaardige behandeling?
4.9 Samevatting en tips

5 Hard ingrijpen
5.1 Wat doe je als het misgaat?
5.2 De werkgever
5.3 Beschermende wetgeving
5.4 Aangifte doen bij de politie en de rol van het Openbaar Ministerie
5.5 Samenvatting en tips

6 Na het conflict
6.1 Verwerking
6.2 Help je collega: opvang en nazorg
6.3 Hoe leer je van een conflict?
6.4 Waarderend onderzoeken
6.5 Rake vragen
6.6 Samenvatting en tips

Dankwoord
Over de auteur
Geraadpleegde bronnen
Colofon

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De toekomst begint nu
    Hessiëlle Kerkhoff
    De toekomst begint nu
    € 14,95
  • Het Agressieparadijs
    Caroline Koetsenruijter
    Het Agressieparadijs
    € 20,00
  • Radicale verlossing
    Beatrice de Graaf
    Radicale verlossing
    € 29,99
  • De Wet Mulder in theorie en praktijk
    I.N.D.J Rissema
    De Wet Mulder in theorie en praktijk
    € 29,95
  • Maar dat mag je niet zeggen
    Nikki Sterkenburg
    Maar dat mag je niet zeggen
    € 23,50
  • Giftig gedoe op de werkplek
    Caroline Koetsenruijter
    Giftig gedoe op de werkplek
    € 27,50

Dit boek staat op 2 boekenlijstjes...

  • Managementboek Redactie
    Top 25 over 2021
  • Managementboek Redactie
    Top 25 over 2020

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Jij moet je bek houden!

        Jij moet je bek houden!
        Caroline Koetsenruijter
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Jij moet je bek houden!

        Verwijder uw beoordeling