Lees verder
Jos Burgers is bestsellerauteur van managementboeken en spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid.
Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zes van zijn boeken zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar.
Meer over Jos BurgersWacht niet op de wind, ga roeien!
De klant als reddingsboei
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789089655417Samenvatting
Bij aankoop van Wacht niet op de wind, ga roeien! ontvangt u nu een mooie houten roeispaan boekenlegger. Eén boekenlegger per boek, zolang de voorraad strekt.
Over het boek
Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten. Zij betalen je salaris, je vakantie en je hypotheek. Zij zijn je reddingsboei als je zakelijk kopje onder dreigt te gaan.
In zijn nieuwste boek Wacht niet op de wind, ga roeien! geeft bestsellerauteur en veelgevraagd spreker Jos Burgers praktische adviezen om in uitdagende tijden bestaande klanten aan je te binden en nieuwe klanten te werven. Zonder daarbij meteen naar het prijswapen te grijpen waardoor de ellende alleen maar groter wordt. Hij laat je, mede aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden, zien hoe je ervoor zorgt dat je op termijn de wind weer mee krijgt en er sterker uitkomt.
- Wat te doen als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt?
- Inclusief 25 adviezen voor ondernemers die de regie willen houden.
- Van Jos’ complete oeuvre zijn ruim 250.000 exemplaren verkocht.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Jos Burgers
Inhoudsopgave
Deel 1 Vecht in plaats van te vluchten of te bevriezen 12
1. De economie is geen lelijke eend 14
2. Afvallen dankzij een blik op de weegschaal 18
3. Hopen is een slechte strategie 22
4. Een blik erin is een blik eruit 26
5. Waarom je van afslankboeken niet afvalt 30
Deel 2 Relaties met klanten worden vanzelf slechter 34
6. Spullen verkopen waar geen behoefte aan is 36
7. Alles went, zelfs een leuke vent 40
8. Luisteren zonder voorbedachten rade 44
9. Ik zou het gewoon vragen 48
10. Poeslief tegen een kat in het nauw 52
Deel 3 Zwicht niet voor ‘meer voor minder’ 56
11. Het boek Vraag nooit korting! heb ik nooit geschreven 58
12. Het schaap van Oisterwijk en de slager uit Oirschot 62
13. Tegen wil en dank tekenen bij het kruisje 66
14. Hoe meer lettergrepen, hoe duurder 70
15. Niet met minder thuis willen komen 74
Deel 4 Vergroot de kans op toevallig succes 78
16. Meer loten, meer kans op prijs 80
17. Omzet dankzij of ten koste van klanten? 84
18. Juichverhalen over ondernemen in zwaar weer 88
19. Chrysanten met dikke stelen en dito marges 92
20. Van zolderkamer tot miljoenenbusiness 96
Deel 5 Heb het lef om sterker uit de crisis te komen 100
21. Het dak repareren als het regent 102
22. Geld stroomt naar waarde, niet naar hard werken 106
23. Kiezen om gekozen te worden 110
24. Afspraken nakomen, dat doet niemand 114
25. Niets doen is ook een risico 118
Dankwoord 122
Over de auteur 124
Van Jos Burgers verschenen eerder de volgende boeken 126
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan