Jos Burgers weet de voorbeelden die hij heeft uitgezocht zo mooi te vertellen dat de lezer al fan wordt van deze bedrijven zonder er ooit iets gekocht te hebben. En dat is precies waarom het volgens Jos Burgers zo belangrijk is om één fan per dag te maken. Goede service is als water uit de kraan, daar loopt niemand warm voor. Bijzondere service levert fantastische verhalen, omdat die ene persoon dan oprecht blij verrast is.
Het boek vertelt niet alleen waarom je één fan per dag wilt maken. Het laat ook zien hoe je dat als organisatie kunt bereiken. Ik vind het mooi hoe Jos Burgers laat zien dat je juist met kleine stapjes iets groots kunt maken. Na het lezen van het boek wil je aan de gang.
Eén fan per dag is voor Jos Burgers niet alleen theorie. Zoals hij in zijn boek bedrijven in het zonnetje zet, zo wil ik jullie graag vertellen hoe Jos mij gewonnen heeft als fan. Ik had hem mijn boek gestuurd als bedankje voor de inspiratie die ik uit zijn boek Geef nooit korting had gehaald. Daarop kreeg ik van hem een handgeschreven kaart als bedankje. ‘Wow, wat attent’. Ik had, omdat ik beginnend auteur ben, nog een brandende vraag. Door de kaart durfde ik Jos te vragen of ik hem die mocht stellen. Ik was totaal verrast dat hij instemde. Op het afgesproken moment was er geen telefoontje. Pas toen ik op de fiets naar huis zat, ging m’n gsm over. Ik had een typefout gemaakt bij mijn telefoonnummer en Jos had de moeite genomen mijn correcte nummer te zoeken. Met zo’n actie maak je één fan. Jos, via deze recensie nogmaals bedankt.
Over Ger van den Buijs
Ger van den Buijs is eigenaar van FiveDolphins.com, creatief denker en oplossingsontwerper. Daarnaast is hij spreker en auteur van Forget Reach, Start Selling.