Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Conversation Company

Gebruik de feedback van uw klanten nu ook écht

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789020977776
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Enkele jaren geleden bestond Twitter niet, had Facebook slechts een paar miljoen gebruikers en was er nog geen sprake van mobiel internet. De wereld is de voorbije jaren structureel veranderd. Dat zal niemand nog betwisten. Veel bedrijven hebben ondertussen hun eerste stappen in de wereld van de sociale media gezet. Toch slagen ze er nog niet in om hun conversatiepotentieel volledig te benutten.

Conversation Manager Steven Van Belleghem reikt een duidelijke handleiding aan om uw bedrijf om te vormen tot een Conversation Company waar klanten en medewerkers uw potentiële woordvoerders zijn van uw bedrijf. Aan de basis ligt een open, authentieke en positieve bedrijfscultuur. Bovendien moet een Conversation Company slim inzetten op sociale media en de vier C's - customer experience, conversatie, content en collaboratie - goed managen om het conversatiepotentieel te optimaliseren.

Na het succes van 'De Conversation Manager' brengt Steven Van Belleghem een verhaal over bedrijfscultuur, het herverbinden van medewerkers met klanten en hoe sociale media daarbij kunnen helpen. In 'De Conversation Company' ontdekt u hoe u de klant in de boardroom brengt en zijn feedback ook echt kunt gebruiken.

"Bij Zappos ontdekten we dat hoe meer we investeerden in customer service en customer experience, hoe meer we als bedrijf groeiden door mond-tot-mondreclame. 'De Conversation Company' richt zich tot iedereen die geïnteresseerd is in het omvormen van het service level van een bedrijf." - Toni Hseih CEO Zappos.com, Inc. en auteur van de bestseller Delivering Happiness

"Eerlijk? Ik had dit boek graag zelf geschreven. Communicatie, openheid en betrokkenheid: het zijn topics die als rode (blauwe?) draden door mijn politieke carrière lopen. Mocht ik ooit bedrijfsleider worden, het zou mijn mission statement zijn." - Vincent Van Quickenborne, Federaal minister van Pensioenen

"Steven Van Belleghem zorgt weer voor prachtig conversatiemateriaal. Dit boekt biedt marketeers en bedrijfsleiders een helder pad om het potentieel van hun bedrijf ten volle te benutten." - Theo van Vugt, Hoofdredacteur Adformatie en Tijdschrift voor Marketing

"Sociale media zijn als het ware een super versterker van alle geluiden die een bedrijf maakt. De activa op je balans worden vermenigvuldigd na het lezen van 'De Conversation Company': er is heel veel content en talent waar veel bedrijfsleiders zich niet bewust van zijn!" - Duco Sickinghe, CEO Telenet en Manager van het Jaar 2011.

Specificaties

ISBN13:9789020977776
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:252
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:5-9-2012
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (4)

recensie
De Conversation Company
Maricken Hengeveld | 2 september 2013
Bedrijven hebben veel onderbenut conversatiepotentieel. Hieronder verstaat Van Belleghem de vele conversaties die met en onder klanten ontstaan, die niet op een strategische manier worden gemanaged en die kunnen worden aangegrepen om het bedrijf te verbeteren. Er zijn ontzettend veel touch points waarbij de conversatie met de klant kan worden gestart. In 'De Conversation Company' beschrijft Van Belleghem hoe je als organisatie deze dialoog met de klant start, onderhoudt en je klant betrekt bij je organisatie. Niet alleen op campagneniveau, volgens de 'oude' checklistmentaliteit, maar structureel, verankerd in de bedrijfsstrategie.
Lees verder
recensie
De Conversation Company
Mark van Heijningen | 2 september 2013
Gebruik de feedback van je klanten nu echt... Is de rode draad die door 'De Conversation Company' loopt. Het is geschreven door Steven van Belleghem, leest vlot en is in de praktijk van marketing- en klantcontactcentermanagers goed als leidraad of discussiestuk te gebruiken. Iedereen ervaart de kracht van sociale media in privéleven en verkent – of zet vol in op – de zakelijke toepassingen. Daarmee zijn de beschreven onderwerpen en voorbeelden erg relevant. U kunt direct aan de slag met dit 'handboek'.
Lees verder
recensie
De Conversation Company
Max Kohnstamm | 28 maart 2013
Steven van Belleghem publiceerde in 2010 'De Conversation Manager'. Het boek was een doorslaand succes en van Belleghem werd in recordtijd een veelgevraagd spreker en adviseur op het gebied van social media. Eind 2010 won van Belleghem ook nog eens de marketingliteratuurprijs. Steven van Belleghem heeft zichzelf niet de tijd gegund om op zijn lauweren te rusten, integendeel. Dit voorjaar verschijnt 'De Conversation Company'. De vraag is natuurlijk of de auteur er in is geslaagd het niveau van zijn vorige boek vast te houden.
Lees verder
recensie
Conversaties bepalen keuzegedrag consumenten
Paul Groothengel | 12 april 2012
Converseer met je klanten. Breng ze in de boardroom en gebruik hun feedback. Groei uit tot Conversation Company. Dat is het advies van marktonderzoeker en wetenschapper Steven Van Belleghem, in zijn boek De Conversation Company. Centraal daarin staat hoe je je medewerkers met klanten kunt verbinden en hoe sociale media daarbij kunnen helpen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
17 stemmen
11
5
0
1
0

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Vanavond uitslag Managementboek van het Jaar 2013
Nienke van Oeveren 18 april 2013 Vanavond wordt het Managementboek van het Jaar 2013 bekendgemaakt. Een onafhankelijke jury maakt de winnaar bekend. Houd @MgtboekMagazine en Facebook in de gaten. 
opinie
De top 3 van Steven Van Belleghem
Nienke van Oeveren 8 maart 2013 Steven Van Belleghem is managing partner bij InSites Consulting. Daarnaast is hij parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School. Van Belleghem is de auteur van De conversation manager (winnaar PIM-literatuurprijs 2010 en meer dan 23.000 exemplaren verkocht) en De Conversation Company. Wat staat er in zijn top 3?
interview
Steven Van Belleghem wil de klant in de boardroom
Linda Huijsmans 2 april 2012 Steven Van Belleghem ontwikkelde het idee van word of mouth marketing. Dat hij daarmee de tijdgeest op zijn staart trapte, bewijst het succes van zijn vorige boek, De conversation manager. Nu is er de logische opvolger: De Conversation Company. De inhoud in één zin: richt de cultuur van je hele bedrijf in op de klant!

Over Steven Van Belleghem

Steven Van Belleghem is een enthousiasteling op het gebied van klantbeleving! Zijn missie is om bedrijven te inspireren om meer klantgericht te worden. Steven gelooft in het combineren van gezond verstand, nieuwe technologieën, een empathische menselijke benadering, het spelen van het lange spel en het nemen van sociale verantwoordelijkheid om keer op keer het hart en de zaken van klanten te winnen. Om zijn missie te bereiken, heeft hij 6 internationale bestsellers geschreven (>150.000 exemplaren verkocht); hij deelt nieuwe ideeën op zijn sociale kanalen (inclusief zijn YouTube-kanaal met meer dan 9 miljoen weergaven); hij geeft keynote-presentaties over de hele wereld (>1.500 keynotes in >45 landen) en zijn ideeën worden vaak gedeeld door media zoals Forbes, The Guardian, WARC. Steven vindt zijn inspiratie door bedrijven over de hele wereld te bezoeken. Hij is mede-oprichter van Nexxworks, een inspiratiebureau dat inspiratiereizen organiseert in alle uithoeken van de wereld om leidinggevenden te inspireren hun klantbeleving te verbeteren. Steven is ook een investeerder in bedrijven die gerelateerd zijn aan klantbeleving, zoals IO Digital en SparkX. Steven vult zijn ondernemersactiviteiten aan met zijn werk als parttime marketingprofessor aan de Vlerick Business School en als gastdocent aan de London Business School.

Andere boeken door Steven Van Belleghem

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: iedereen is marketeer!

Deel 1: Een wereld vol tegenstellingen
1. Uw bedrijf heeft onderbenut conversatiepotentieel
2. Uw bedrijf zit vol paradoxen

Deel 2: De Conversation Company: cultuur, mensen en sociale media
3. De Conversation Company
4. Bedrijfscultuur is het hart van de Conversation Company
5. Mensen zijn uw belangrijkste conversatiebron
6. Sociale media zijn de ideale partner van de Conversation Company

Deel 3: Vier c's om de Conversation Company te managen
7. Customer experience, conversatie, content en collaboratie
8. Customer experience
9. Conversatie
10. Content
11. Collaboratie

Deel 4: Word Conversation Company in drie stappen
12. Integreer klantgericht denken en sociale media in drie stappen
13. Stap 1: opbouwen van kennis en een noodzakelijk kader
14. Stap 2: kiezen en uitvoeren van pilotprojecten
15. Stap 3: de weg naar volledige integratie en hefboomeffecten

Nawoord
Eindnoten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Conversation Company