Sandra Hertogh is gespecialiseerd in het verbeteren van samenwerking in teams en organisaties.
Meer over de auteursGiftige communicatie
Het voorkomen en oplossen van gedoe op het werk
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789461262110Samenvatting
Voorwoord door Jitske Kramer, auteur van De Corporate Tribe - Managementboek van het jaar 2016
Steken onder water, sarcastische grapjes en verwijten: we maken allemaal gebruik van giftige communicatie. Doe het liever niet, want het lost geen problemen op en de samenwerking verslechtert alleen maar.
Wil je succesvol samenwerken met andere mensen? Leer dan om de giftige communicatie van jezelf en andere mensen te herkennen. Op welke momenten duiken jouw gifpijlen op? Welke gifpijl schiet jij het gemakkelijkst? Voor welke gifpijl ben jij het gevoeligst? Leer ermee omgaan, probeer het te voorkomen en dien antigif toe als het toch gebeurt.
Als je eenmaal kunt omgaan met giftige communicatie wordt je leven een stuk makkelijker. Minder gedoe tijdens vergaderingen, minder gedoe aan de keukentafel.
Annemarie van der Wel en Sandra Hertogh zijn gespecialiseerd in het verbeteren van samenwerking in teams en organisaties. Ze begeleiden teams en organisaties en verzorgen als (team)coach en trainer workshops en in company-trainingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Sandra Hertogh
Over Annemarie van der Wel
Inhoudsopgave
Wie zet de eerste stap?
Inleiding
Actie is reactie
1. De vier ingrediënten van giftige communicatie
2. De behoefte aan contact
3. Oorzaken van giftige communicatie
4. Hoe giftig is giftige communicatie
5. Gezonde communicatie begint met luisteren
6. Overige ingrediënten voor gezonde communicatie
7. Niet alles hoeft gezegd; zeg wat ertoe doet
8. Giftige communicatie in teams
9. Draai het om: van gifpijlen naar gouden pijlen
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan