Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Geef nooit korting!

En 30 andere adviezen over omgaan met prijsdruk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789089651303
1
Voormalig Nr. 1Totaal 12 dagen
EvergreenTotaal 2248 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt.

In 'Geef nooit korting!' laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt en tegengaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. En onze eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken.

Ontdek dat er vele manieren zijn om in de dagelijkse praktijk aan prijsdruk te ontsnappen. Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken. Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat vervelend. Maar het is pas echt een ramp als u dat zelf ook vindt!

Specificaties

ISBN13:9789089651303
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:120
Druk:1
Verschijningsdatum:26-6-2012
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (4)

recensie
Geef nooit korting!
Lex Beijersbergen | 5 oktober 2011
Met de huidige economie in de mineur zal aan de ene kant van de onderhandelingstafel de druk toenemen om tegen het maximaal haalbare rendement te verkopen en aan de andere kant van de tafel zit de koper voor wie het de uitdaging is om voor een zo laag mogelijk bedrag het product of dienst te krijgen. In 'Geef nooit korting!' beschrijft Jos Burgers op luchtige wijze veel herkenbare voorbeelden uit de dagelijkse praktijk waaruit blijkt dat het geven van kortingen zeer gebruikelijk is. Aan de hand van deze voorbeelden geeft Burgers tal van praktische adviezen die de lezer absoluut zal inspireren om zijn huidige prijsbeleid en het geven van kortingen tegen het licht te houden.
Lees verder
recensie
Geef nooit korting!
Paul Hassels Mönning | 15 september 2011
recensie
Geef nooit korting!
Michel Hoetmer | 4 april 2011
Stel u vraagt aan een groepje ondernemers 'wat is de gemakkelijkste manier om uw winst te verhogen?' Aardige kans dat ze in koor antwoorden 'meer omzet maken!' Er zal ook wel een enkeling zijn die zegt 'onze prijzen verhogen!' Maar de meeste ondernemers doen het in hun broek bij dat idee. Jos Burgers helpt dergelijke ondernemers af van hun prijsfobieën in zijn nieuwste boek 'Geef nooit korting!'
Lees verder
recensie
Van 17,95 voor 19,95!
Ronald Buitenhuis | 14 februari 2011
Doet u ook elke dag uw boodschappen bij de Aldi of de Lidl? Nee? Maar dat is gek. Die zijn toch het goedkoopst? Waarom zou je er dan niet heen gaan? Is er een andere supermarkt net even dichter bij u in de buurt? Of u vindt dat Aldi of Lidl niet het assortiment heeft dat u nodig heeft. Wat de reden ook is, kennelijk bent u bereid meer te betalen dan strikt noodzakelijk is. Jos Burgers legt in zijn boek Geef nooit korting! uit waarom dat zo is, en waarom u zich als verkopende partij eigenlijk nooit moet mengen in 'prijsgevechten'.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
28 stemmen
17
5
3
3
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Jos Burgers: ‘Door korting te geven, zeg je eigenlijk: ik had je willen belazeren!’
Ronald Buitenhuis 13 april 2011 Terwijl je doodgegooid wordt met reclamefolders en de aanbiedingen je om de oren vliegen, komt Jos Burgers doodleuk met een nieuw boek onder de titel: Geef nooit korting! ‘Korting geven heeft alleen maar nadelen’, zo stelt de auteur. Zou na Klanten zijn eigenlijk nét mensen! en Hondenbrokken ook dit boek een nieuwe bestseller van Burgers worden?

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Geef nooit korting!
2. Geef in elk geval geen geld!
3. Zie ik zo bleek?
4. Je kop staat me niet aan
5. Nog even naar de prijs kijken
6. Bukken terwijl niemand slaat
7. Echte of onechte prijsdruk?
8. Doet u mij maar de goedkoopste shit
9. Gek op prijsbezwaren
10. Nieuwe borsten in de aanbieding
11. De psychologische prijs van een Boeing
12. Heel veel geld
13. Concurrenten kies je zelf uit
14. Is het goedkoop of lijkt het goedkoop?
15. Je moet wel afdingen
16. You're my friend
17. Preventief ruimen
18. De theorie van de Amsterdamse taxichauffeur
19. Een prijsdrukverlagend middel
20. Gek op aanbiedingen
21. Van een prijs een prijsje maken
22. Ik zit in een hele bijzonderde branche
23. Garantie geven heeft weinig zin
24. Prijsbezwaren tackelen
25. Duurder is zo gek nog niet
26. Er is maat één juiste p[rijs
27. Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?
28. Op=op
29. Van een oud vrouwtje geweest
30. Er kan altijd nog vijf procent vanaf
31.De kortste weg naar meer winst

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geef nooit korting!