Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Eén fan per dag

Al bij de inleiding van Eén fan per dag is het meteen raak: steeds meer bedrijven hebben klantgerichte ambities, dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat het daar bij blijft of dat de uitvoering vaak te wensen over laat. Jos Burgers kiest er daarom voor om niet alleen volop inspiratie te geven over klantgerichtheid, hij pakt ook het thema gedragsverandering beet.

Daniëlle de Jonge | 31 januari 2017 | 2-3 minuten leestijd

Want alleen door daadwerkelijk te doen, mag je rekenen op extra blije klanten. Of fans natuurlijk, want daar gaat het in dit boek over. En of je nu als zelfstandig ondernemer werkt of binnen een team bij een groter bedrijf: als je elke dag één klant tot fan weet te bekronen, dan heb je er binnen no time een heleboel. Daar wordt iedereen vrolijk van!

Jos Burgers is een van mijn zeer gewaardeerde vakgenoten, we delen absoluut hetzelfde gedachtegoed en geven daar een eigen invulling aan. De keren dat we beide op een event onze presentaties geven, zijn dan ook altijd weer een feestje. Hij is bovendien zelf meester in het verzamelen van fans. Zijn boeken en presentaties zitten vol humor en aansprekende voorbeelden en tips, ook nu heeft hij dat weer feilloos voor elkaar gekregen. Niet voor niks weet hij veel mensen te prikkelen om klanten in de watten te leggen.

Door de diepere laag over gedragsverandering in dit boek is er geen enkel excuus meer om klanten niet maximaal te vertroetelen. Vrijwel altijd gaat dat het beste door kleine dingen en simpelweg de klant als mens zien, helemaal Human2Human. In het boek neemt hij u mee door antwoord te geven op hoofdvragen zoals: Hoe? Wanneer? Wat? Of Waarom? Maar ook Waarom niet? In de korte, columnachtige hoofdstukken geeft hij daar vervolgens vorm aan. Door beeldend te verhalen over voorbeelden in de praktijk. Van kleine bedrijven waarbij veel persoonlijk klantcontact is, en van grote organisaties waar het zich soms beperkt tot telefonische contactmomenten. Hij geeft daarnaast interessante achtergronden over hoe mensen denken en wat ze belangrijk vinden. Er is altijd wel iets bijzonders te doen, door iedereen. Als die voorbeelden zijn zo door te vertalen naar uw dagelijkse praktijk. Voeg daar de bruikbare tips over concrete gedragsverandering aan toe, en uw klanten zijn u dankbaar. En een fan maken hoeft tenslotte maar één keer per dag, al mag het natuurlijk ook vaker.

Het boek leest vlot weg en zit boordevol humoristische opmerkingen. Typisch voor zijn stijl van ideeën overbrengen. Extra toegevoegde waarde zit in de bijbehorende videoworkshop. Heel handig om te gebruiken bij vergaderingen of workshop en meteen een mooie uitleg van Jos Burgers zelf. Alles bij elkaar wordt u uitgedaagd om creatief te zijn en na te denken over hoe elke dag de verwachtingen van uw klanten gaat overtreffen. Ik wens u ontzettend veel fans toe!

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl

Over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden