
Lees verder
Jan Sonneveld (BySpeech) helpt al meer dan tien jaar leiders de juiste woorden te vinden en te spreken: van ministers tot managers, van CEO’s tot wethouders. Hij werkt als speechschrijver, sprekerscoach, schrijftrainer en strategisch adviseur. Twee keer won Sonneveld de internationale Cicero Speechwriting Award.
Meer over Jan SonneveldWoorden doen ertoe. Ze kunnen aanzet ten tot nadenken en reflecteren, confronteren en bewegen. Op de schouders van leidinggevenden rust dan ook een grote verantwoordelijkheid. Het is niet altijd gemakkelijk om de juiste woorden te vinden. Zenden lijkt een koud kunstje, maar hoe word je echt gehoord? Hoe zorg je ervoor dat jouw woorden op waarde worden geschat?
Daarvoor moet je waarachtige woorden spreken. Authentiek leiderschap is nu misschien wel belangrijker dan ooit. Die waarachtigheid staat op het spel als woorden platgeslagen worden door doelgroepenonderzoek en marketing. De vraag naar authenticiteit is de vraag om als mens tevoorschijn te komen achter het trucje.
In Sprekend leiderschap behandelt ervaren speechschrijver, sprekerscoach en strategisch adviseur Jan Sonneveld vijf cruciale elementen om waarachtig te kunnen spreken. Aan de hand van de woorden van onder andere Churchill, Merkel en Zelensky, en filosofen als Plato, Arendt en Levinas, reikt hij de juiste toon en taal aan voor elk podium.
waarachtigheid communicatie leiderschap authenticiteit communiceren taal speechwriting retorica presenteren speeches filosofie public speaking overtuigen persoonlijk leiderschap verbale communicatie overtuigingskracht sprekersvaardigheden storytelling ethos beïnvloeding framing communicatiestrategie publieksbetrokkenheid publieke spreken toespraak woorden relaties verbale fitheid speechschrijven zelfpresentatie inspireren woordkracht menselijkheid daadkracht geloofwaardigheid politiek communicatiecoaching taalfilosofie warmte competentie timing sprekersimpact communicatieprincipes logos sociale psychologie pathos twijfel dilemmalogica spreekangst taalgebruik non-verbale communicatie humor stilte mediatraining taalanalyse spreektechniek praktische communicatie social media relationaliteit leiderschapscommunicatie metaforen massamedia luisteren kwetsbaarheid taalmanipulatie ai in communicatie propaganda oneliners charisma geschiedenis artificiële intelligentie bedachtzaamheid spiegelneuronen beeldgebruik oraliteit