![recensie](https://i.mgtbk.nl/auteur/5498-140x140.jpg)
Lees verder
Mignon van Halderen zette thought leadership (inter)nationaal
op de kaart. Daarvoor richtte zij onder meer het lectoraat
Thought Leadership bij Fontys Hogescholen in Eindhoven op.
Steeds meer bestuurders, leiders en (marketing)communicatieprofessionals hebben thought leadership als speerpunt in hun strategische plannen staan. Onze samenleving is op allerlei fronten aan het transformeren en van organisaties wordt verwacht dat ze een stap naar voren zetten en een progressieve rol nemen bij deze transformaties. Maar wat houdt thought leadership precies in? En hoe kun je het ontwikkelen en daadwerkelijk in praktijk brengen? Dit is het eerste boek dat je een verfrissende kijk en concrete handvatten biedt om thought leadership in je eigen organisatie te ontwikkelen.
Een succesvolle thoughtleadershipstrategie staat of valt met het durven uitdragen van vernieuwend perspectief op belangrijke thema’s die raken aan je strategie én de samenleving. Hoe ontwikkel je zo’n novel point of view? Hoe betrek je medewerkers en andere stakeholders daarbij? Hoe vertaal je je vernieuwende perspectief naar de praktijk en bouw je vertrouwen bij stakeholders rondom dat vernieuwende perspectief en de daarbij behorende koers? En wat betekent dat voor leiderschap en communicatie?
Op bevlogen wijze en aan de hand van zes actuele thoughtleadershipcases laten de auteurs zien hoe organisaties dit kunnen doen. Zo geven de auteurs een kijkje in de keuken van Bernhoven, het ziekenhuis dat vanuit het vernieuwende perspectief 'Betere zorg door minder zorg' zijn hele organisatie transformeerde en patiënten en stakeholders hier op inspirerende wijze bij betrok. En ze laten zien hoe het Deense energiebedrijf Ørsted, Philips, Unilever, woningcorporatie Sint Trudo en Parktheater Eindhoven voor een alternatieve koers kozen door te vertrekken vanuit vernieuwende zienswijzen en die te vertalen naar concreet gedrag en resultaat. Realistische praktijkcases die niet alleen laten zien wat voor deze organisaties werkte, maar óók waar hun uitdagingen en tegenslagen zaten.
Ben jij die bestuurder, leider of (marketing)communicatieprofessional die thought leadership op de strategische agenda heeft staan? Dan is dit jouw handboek om die strategie en positionering vorm te geven.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.