Lees verder
Herman Wegter werkt sinds 2004 als storytelling-expert voor leiders, teams en organisaties. Daarbij put hij uit meer dan twintig jaar tv-ervaring (NPO) als o.a. presentator en hoofdredacteur, maar ook uit zijn studie Journalistiek, jarenlange research en opleidingen bij onder andere Columbia University. Herman is gastdocent bij Nyenrode Business Universiteit en partner bij trainingsbureau Jawel.
Meer over Herman WegterGoed verhaal
Succesvolle storytelling in 7 stappen
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789047017462Samenvatting
Wil je alle medewerkers en stakeholders meekrijgen met een nieuwe visie of strategie van je organisatie? Wil je een team hechter en succesvoller maken? Wil je alle neuzen dezelfde kant op krijgen? Vertel een goed verhaal!
Storytelling is dé manier waarop we de wereld begrijpen, ons met elkaar verbinden en in beweging komen. Daarom is storytelling de sleutel voor je succes als leider, team en organisatie. Het goede nieuws: iedereen kan de ongelooflijke superkracht van storytelling leren gebruiken. De basisvaardigheden heb je al. Want onze hersenen zijn geen fabrieken van logica, maar van verhalen.
Met dit boek geeft ervaren journalist en storytelling-expert Herman Wegter je de sleutel in handen. Aan de hand van de zeven stappen van zijn story-of-story-model ontdek je het geheim achter elk goed verhaal. Zodat jij de superkracht van storytelling maximaal in kunt zetten voor verandering, groei en verbinding.
‘Herman geeft met dit boek zelf het voorbeeld van het effect van een goed verhaal. Een krachtig hulpmiddel dat leiders en professionals helpt te komen tot een verhaal dat inspireert en beklijft.’
Selma Spaas, Director Exective Education, Nyenrode
‘Hermans storytelling-aanpak heeft een hele nieuwe bron van inspiratie geopend die mij als leider kan laten groeien.’
Seada van den Herik, CEO Onderlinge ’s Gravenhage
‘De zeven stappen hielpen ons om te ontdekken dat ons goede verhaal al dichterbij was dan we dachten, en dat ons verhaal het fundament is waarop we als organisatie verder kunnen bouwen.’
Peter Nas, algemeen directeur PMT Groep
‘Dankzij Hermans methodiek is het ons gelukt onze purpose als organisatie expliciet te maken. Daardoor kunnen we veel meer focus aanbrengen en onze mensen uitnodigen en inspireren om écht mee te doen.’
Johan van den Neste, directeur UNIVE Schade en Herverzekering
‘Praktisch en toepasbaar: Herman vertelt een goed verhaal over het vertellen van een goed verhaal. En een pakkend en toekomstgericht verhaal is een belangrijke voorwaarde om je nieuwe visie of strategie succesvol te realiseren.’
Lizette Cohen Verboom, Business Director Executive Education and Lecturer Leadership, Nyenrode Business Universiteit
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Herman Wegter
Inhoudsopgave
Inleiding 15
De superkracht van storytelling en wat jij daaraan hebt
Stap 1 ‘Er was eens…’ 25
De protagonist
Stap 2 ‘Op een dag…’ 47
De call to adventure
Stap 3 Mission impossible 72
De man op de maan
Stap 4 ‘Maar toen…’ 98
Obstakels
Stap 5 ‘Totdat uiteindelijk…’ 122
De climax
Stap 6 ‘En ze leefden nog lang en gelukkig’ 152
Het einde
Stap 7 De moraal 178
Nawoord 207
Bronnen 213
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan