Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management®-methode (iPM). Het is zijn ambitie om het eilanddenken bij organisaties te doorbreken door ze vanuit het gezichtspunt van klanten te laten samenwerken. Samen met zijn team perfectioneerde hij het iPM-gedachtegoed tot een succesvolle methode voor ketensamenwerking en -sturing.
Meer over de auteursIntegraal Performance Management
Paperback Nederlands 2005 1e druk 9789013026887Samenvatting
De context waarin organisaties opereren is complexer en dynamischer geworden. Organisaties moeten sneller anticiperen op veranderingen om de prestaties op peil te houden of te verbeteren. Dit stelt hoge eisen aan de wijze waarop deze organisaties worden bestuurd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat performance management hoog op de managementagenda staat.
'Early adopters' zijn tot het besef gekomen dat performance management meer vraagt dan het formuleren van strategische doelen, succesfactoren en een lijstje prestatie-indicatoren op een balanced scorecard. Helaas blijft een grote meerderheid op dit niveau van performance management hangen. Het gebeurt dan ook regelmatig dat deze organisaties terugvallen in een traditionele, financieel georiënteerde, wijze van sturen. De toegevoegde waarde van het nieuwe concept wordt niet ervaren.
Om performance management een succes te maken is een expliciete koppeling met de business processen noodzakelijk. iPM (integraal Performance Management) bewerkstelligt deze koppeling, waarbij performance management, procesmanagement en continu verbeteren worden geïntegreerd. iPM is een model om uw organisatie strategische focus te geven, uw medewerkers te betrekken en om uw strategie daadwerkelijk, snel en bestendig te realiseren.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Peter Geelen
Over Rob van de Coevering
Inhoudsopgave
1. Sturen in perspectief
2. iPerformance Management
3. Procesmanagement en modelleringtechnieken
4. iPM in actie.
5. Het nut van informatie- en communicatietechnologie
6. Tien meest gestelde vragen
Literatuur
Over de auteurs
Trefwoordenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan