OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 16 van 11.882 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    13 november 2024
    Ria van Dinteren
    3-4 minuten leestijd
    ‘Teams functioneren beter als de individuen in een team beter functioneren.’ Met deze uitspraak start Steffan Seykens zijn boek ‘Activerende ontwikkelgesprekken’. Dit is een onderwerp waar veel managers en medewerkers mee stoeien. Want was is er nu nodig om gesprekken met je medewerkers echt te gebruiken om tot ander gedrag te komen?
    recensie
    Juridisch
    13 november 2024
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    ‘Het nieuwe handboek nalatenschappen’ is een handig, helder en praktisch naslagwerk voor professionele fondsenwervende instellingen. Demografische en economische factoren leiden tot een sterke groei van de waarde van vermogens . En nalatenschappen vormen een steeds belangrijker inkomstenbron voor non-profit- en goededoelenorganisaties.
    recensie
    IT-management / ICT
    12 november 2024
    Jan Hoogstra
    4-6 minuten leestijd
    Met AI krijgen we een betere wereld. Althans, als je de literatuur leest, lijkt het die kant op te gaan. Maar wat zijn de gevaren van AI? En hoe werkt dit als je het in de tijdsgeest zet? Yuval Noah Harari geeft inzicht in ‘Nexus - Van het stenen tijdperk tot AI’. 
    recensie
    Verandermanagement
    12 november 2024
    Liesbeth Tettero
    2-3 minuten leestijd
    Wie wil verandering? Iedereen! Wie wil veranderen? Niemand! Herkenbaar toch? Improvisatiespecialist Michel Verheijden laat in ‘Improviseren, voor de verandering’ niet alleen glashelder zien hoe dat komt, hij geeft ook praktische tips voor managers die hun team mee willen krijgen. Ze moeten alleen wel durven.
    recensie
    Mens en maatschappij
    11 november 2024
    Bert Thiel
    2-3 minuten leestijd
    ‘Wij hebben in dit boek laten zien hoe een indeling van verdedigingslinies die meer dan 2000 jaar oud is, ons kan helpen om grip te krijgen op discussies over controversiële uitspraken die bijna dagelijks het nieuws halen,’ lees ik in het slotwoord van ‘Maar zo bedoelde ik het niet! - Hoe we recht praten wat krom is.’ En dat is wat mij betreft de saaist mogelijke samenvatting van een actueel en uiterst levendig boek.
    recensie
    IT-management / ICT
    11 november 2024
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Vaak wordt in het wilde-weg gestart met AI, zonder dat er een heldere strategie aan ten grondslag ligt. Het is niet duidelijk voor welk probleem AI een oplossing zou moeten bieden. Zo moet het dus niet, zo schrijven Job van den Berg en Remy Gieling, auteurs van ‘Handboek AI strategie’.
    recensie
    Personeelsmanagement
    8 november 2024
    Irene Keur
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Elk talent aan boord’ neemt Zelfa Madhloum je mee in de verschillende gezichten van Diversity, Equity and Inclusion (DEI). Het bevat hoofdstukken die met elkaar de kern vormen van DEI. Aan het eind komt alles bij elkaar en krijg je een plan aangereikt om zelf aan de slag te gaan met DEI. Het boek staat vol met concrete tips en voorbeelden waardoor er een directe vertaling is tussen theorie en praktijk.
    recensie
    Marketing
    8 november 2024
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact, is de ondertitel van ‘Sustainable storytelling’. Storytelling heeft bij mij een associatie waarbij ik me altijd afvraag of mij een verhaal op de mouw gespeld wordt. Is een story altijd geloofwaardig? Na het lezen van het boek ben ik om, ik geloof in storytelling.
    recensie
    Algemeen management
    8 november 2024
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    In National Geographic stond onlangs een mooi artikel over hoe onderzoekers met Artificiële Intelligentie (AI) de patronen van geluiden van potvissen analyseren... Zo hopen ze een taal de ontdekken. Dit is AI hoe we het graag zien. Een veelheid aan ruis doornemen tot er iets ontstaat, waar wij wat aan hebben.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 november 2024
    Niels Cool
    5-7 minuten leestijd
    Vanzelfzwijgend staat voor alles dat vanzelf gaat in organisatie-relaties, daarmee vanzelfsprekend is en soms onmogelijk te veranderen lijkt. Odette Moeskops heeft een fijne pen; duidelijk en licht academisch, waarmee ze ingewikkelde concepten helder uitlegt en toepasbaar maakt. Moeskops heeft een mooi boek geschreven; qua vormgeving, titel, taal én inhoud.
    recensie
    Marketing
    7 november 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Hoe zorg je dat je dromen uitkomen? In ‘Het campagnebureau -  Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen’ geven Maarten van Heems en Alex Klusman je een aantal goede handvatten.
    recensie
    Psychologie
    6 november 2024
    Karlijn Pijnenburg
    1-3 minuten leestijd
    ‘Breinrust’ van Inge Declercq is een boek dat je laat nadenken en je helpt om weer rust en balans in je leven te vinden. In een wereld vol informatie en prikkels snijdt Declercq een heel belangrijk onderwerp aan. We weten allemaal dat we te veel tijd achter onze schermen doorbrengen, maar Declercq geeft handvatten om daar iets aan te doen.
    recensie
    Projectmanagement
    5 november 2024
    Henny Portman
    6-8 minuten leestijd
    ‘Sustainable Project Management’ serves as an extension of the Individual Competence Baseline (ICB4). It begins with an introduction to sustainable project management. It then follows the well-established structure of competence areas—perspective, people, and practice—while focusing on integrating sustainability into project management.
    recensie
    Mens en maatschappij
    5 november 2024
    Hans van der Loo
    4-5 minuten leestijd
    ‘Ga je mij kapot maken?’ van Fleur Kloosterman is een indringend en beklemmend, maar vooral ook moedig boek. Het is een reconstructie van een pijnlijk proces van misleiding en manipulatie, dat de auteur en tevens hoofdpersoon van het boek aan den lijve heeft ervaren.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 november 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    De bestseller ‘Mindset’ van Carol Dweck krijgt met ‘Cultures of Growth - Hoe de groeimindset teams en organisaties helpt’ van Mary C Murphy een mooi vervolg: context is van invloed op onze mindset.
    recensie
    Verandermanagement
    4 november 2024
    Leike van Oss
    1-2 minuten leestijd
    Leike van Oss werkt met name in de publieke sector met een breed scala aan organisaties aan hun verandervraagstukken. Ze las ‘Wegwijzers in de veranderjungle - samen veranderen zonder schade en schrammen’ van Kilian Bennebroek Gravenhorst. Ze nam de tijd om een korte recensie te schrijven.
    recensie
    Psychologie
    1 november 2024
    Danny Mullenders
    1-2 minuten leestijd
    Ik heb een zwak voor boeken met korte verhalen cq inzichten met een clou, en dit is een uitstekend boek in dat genre. Roos Vonk legt in ‘O nee, dit gaat over mij’ met humor en scherpte onze menselijke onhandigheden en onhebbelijkheden bloot.  Als hoogleraar sociale psychologie combineert Vonk wetenschappelijke kennis met alledaagse situaties; deze laatste staan centraal in dit boek. 
    recensie
    Leiderschap
    1 november 2024
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Oplossingen die we kennen werken niet of beperkt voor uitdagingen waar we met zijn allen voor staan. Het behalen bijvoorbeeld van klimaatdoelstellingen vraagt andere samenwerkingen, organisaties en ook leiderschap.
    recensie
    Marketing
    31 oktober 2024
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Wil je klanten of passanten? Die vraag mag ik graag stellen tijdens presentaties of strategiesessies over acquisitie en relatiebeheer. Het antwoord is logischerwijs meestal: klanten. 
    recensie
    Leiderschap
    30 oktober 2024
    Marieke van Vliet
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Fully Charged’ benadert Lieven van der Linden gezondheid als een onderneming, met hartslagvariabiliteit (HRV) als de belangrijkste graadmeter voor succes. In drie delen legt hij uit hoe we ons eigen welzijn kunnen managen op basis van data, zoals een CEO dat met een bedrijf zou doen. Maar is dat echt de juiste benadering voor de mens?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden