OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 72 van 1.424 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    17 mei 1998
    Kees Visser
    2-3 minuten leestijd
    Nadat de Canadese hoogleraar Henry Mintzberg de managementwereld verrijkte met boeken over wat managers werkelijk doen (1973), organisatiestructuren (1979) en macht in organisaties (1983), was strategische planning aan de beurt om onder de loep te worden genomen. Al in 1979 bestempelde Mintzberg deze term als een oxymoron.
    recensie
    Strategisch management
    17 mei 1998
    Kees Visser
    2-3 minuten leestijd
    Tot op de dag van vandaag heerst er in de academische literatuur een hevig debat over de vraag of strategisch management nut heeft. De Vlaamse auteur Aimé Heene ontwijkt deze vraag door te stellen dat strategisch management noodzakelijk is omdat het de manager zeer expliciet wijst op het waarborgen van de toekomst van de onderneming.
    recensie
    Strategisch management
    4 maart 1998
    Willem Vrakking
    3-4 minuten leestijd
    U kent ze natuurlijk wel de 'deliberate en emergent strategies' van Mintzberg en Waters, of de zeven 'survival strategies' van Vesper, of de tien 'archetypes strategieën' van Miller en Friesen, en natuurlijk de drie 'strategy making modes' van Mintzberg, of de vijf 'concurrentiestrategieën' van Porter, of de vier strategieën de bekend staan als de 'Adaptation approach' van Miles en Snow, of de zes 'product-marktstrategieën' van Wissema e.a.
    nieuws
    Organisatiekunde
    1 januari 1970
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Elke twee jaar verkiest een zeer select en hoogwaardig gezelschap internationale managementgoeroes de beste publicaties én initiatieven die het bedrijfsleven hebben geholpen of kunnen gaan helpen. De hoogste waardering gaat naar de beste ‘thinker’ van dat moment. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden