OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    670 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    6 december 2024
    Erleyne Brookman
    3-4 minuten leestijd
    Als je mensen iets wil laten doen, zorg dan dat je de boodschap positief formuleert. Dat is de kern van het boek ‘Magneetwoorden’ van Jeanine Mies. Als Neerlandicus viel het Mies op dat veel boodschappen negatief vormgegeven zijn. Terwijl dat niet de beste manier is om mensen tot gedrag aan te zetten. Daarom verzamelde zij inzichten en praktische lessen om met positiviteit verandering in gang te zetten: meer magneetwoorden gebruiken.
    recensie
    Communicatie en media
    3 december 2024
    Lonneke Boons
    4-5 minuten leestijd
    Julia Cameron schreef eerder een boek over creativiteit: ‘The Artist’s Way’. Met dat boek is ze bij een groot publiek bekend geworden. Julia Cameron schreef opnieuw een boek over creativiteit. Dit keer meer gericht op schrijven: ‘Een leven lang schrijven’.
    recensie
    Communicatie en media
    27 november 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Woorden doen ertoe. Zaak dus voor leidinggevenden zowel stilte als spreken goed in te zetten. Speechschrijver Jan Sonneveld schrijft over waarachtig spreken in zijn mooie boek ‘Sprekend leiderschap- De vijf principes om waarachtig te communiceren’.
    Interview
    Communicatie en media
    27 november 2024
    Marianne Ter Mors
    4-6 minuten leestijd
    Niet vallen! Als je dat denkt, wat gebeurt er dan juist? Precies, je gaat onderuit. Immers, waar je je aandacht op richt, groeit. Dat weet ook schrijver en trainer Jeanine Mies. In haar nieuwste boek ‘Magneetwoorden’ deelt ze hoe je met positieve taal anderen meeneemt in wat je wél wilt bereiken.
    preview
    Communicatie en media
    26 november 2024
    Eefje Gerits
    3-4 minuten leestijd
    Een handboek voor rake zakelijke teksten. Komt dat niet een beetje als mosterd na de maaltijd? Met artificial intelligence (AI) heb je tegenwoordig zo een tekst geschreven. Je voedt een chatbot en er rolt een kant-en-klaar product uit. Makkelijk, zeker. Maar lezers verwachten meer van je. Hoe onderscheid je je in deze tijd van eindeloze informatiestromen? Dát lees je in het praktische boek ‘Spot-on schrijven’ van Eefje Gerits, Ed Grubben en Jan Vriens.
    Interview
    Communicatie en media
    22 november 2024
    Kim Buitenhuis
    8-12 minuten leestijd
    Cathelijne Janssen is expert op het gebied van accountability van communicatie. Ze helpt organisaties bij het professionaliseren van hun communicatiefunctie en deelt haar praktijkervaring, tips en tools ook in haar boek ‘Uitgemeten - De accountabilitycyclus voor communicatie’. Zo weet je als organisatie, afdeling of professional precies waar te beginnen als je accountable wilt werken.
    recensie
    Communicatie en media
    21 november 2024
    Nico de Leeuw
    3-5 minuten leestijd
    ‘Geen Paniek! - Eerste hulp bij crisiscommunicatie’ van Maureen Veurman is een praktisch en helder geschreven boek over gebeurtenissen waarbij sprake is van nood of risicovolle situaties. Met talloze voorbeelden legt Veurman uit hoe organisaties het beste kunnen reageren zonder in paniek te raken.
    recensie
    Communicatie en media
    20 november 2024
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Wanneer bereik je als spreker je doel met een toespraak? Jan Sonneveld, coach van sprekers en oud-speechschrijver van een flink aantal ministers en staatssecretarissen, neemt je mee op een taalkundige en filosofische reis, op zoek naar hij ziet als de kern van overtuigend spreken: waarachtigheid.
    preview
    Communicatie en media
    11 november 2024
    Martina Langeveld-Huigen
    3-4 minuten leestijd
    Je vriendin vraagt je om een speech te houden tijdens haar bruiloft. Natuurlijk zeg je ja, maar later heb je spijt: hoe pak je dit in vredesnaam aan? Martina Langeveld-Huigen helpt je op weg met haar boek Jij moet speechen: wat nu?
    preview
    Coaching en trainen
    7 november 2024
    Ariane van Heijningen
    2-3 minuten leestijd
    We kennen het allemaal: je geeft iemand advies, misschien wel het meest briljante advies dat je ooit gegeven hebt, en vervolgens doet de ander er niets mee. Zonde van de tijd, toch? Er is een andere weg. Laat je gesprekspartner zijn eigen beste adviseur worden.
    preview
    Communicatie en media
    1 november 2024
    Donné van Engelen
    2-3 minuten leestijd
    Beïnvloeden doen we dag in dag uit. Dat is niet vreemd want er is maar weinig waar we controle over hebben. Met mijn boek over beïnvloeden wil ik lezers de tools en de inspiratie bieden om op het werk, thuis, in de buurt en breder in de samenleving impact te hebben
    preview
    Communicatie en media
    31 oktober 2024
    Jan Sonneveld
    2-3 minuten leestijd
    Woorden doen ertoe. Maar hoe vind je als leider de juiste, waarachtige woorden? In ‘Sprekend leiderschap’ biedt Jan Sonneveld je 5 cruciale principes om de juiste toon en taal te vinden voor elk podium. Hij vertelt erover in zijn preview.
    recensie
    Communicatie en media
    21 oktober 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Je kent ze wel. Mensen die zonder enige zichtbare moeite met iedereen een gesprek aangaan. Of het nu ‘een praatje pot’ is op een netwerkbijeenkomst, of een lastig zakelijk gesprek of een privégesprek over wie bijvoorbeeld de kinderen van school haalt; het lijkt moeiteloos te gaan.
    recensie
    Communicatie en media
    15 oktober 2024
    Hendrika Willemse-Vreugdenhil
    2-3 minuten leestijd
    Help ik moet video’s maken! Als je het mij vraagt dan kunnen we niet meer zonder video’s in deze tijd. Wil je jezelf als organisatie of als professional goed op de kaart zetten of aan je branding werken dan ontkom je niet aan video’s! Daarom las ik ‘Dus jij denkt dat je geen video’s kunt maken?’
    preview
    Communicatie en media
    7 oktober 2024
    Nathalie Van Renterghem
    3-4 minuten leestijd
    Ik speelde al een jaar of vijftien improvisatietheater voor ik ben nagegaan wat het woord betekent. Het zat nochtans overduidelijk al in de titel van dat geweldige improvisatie-programma op televisie dertig jaar geleden: Onvoorziene Omstandigheden.
    preview
    Communicatie en media
    1 oktober 2024
    Jeanine Mies
    2-3 minuten leestijd
    In een wereld waar negativiteit vaak de boventoon voert, brengt Jeanine Mies met het boek ‘Magneetwoorden’ een frisse benadering van communicatie. Mies laat zien hoe je met positieve taal verandering teweeg kunt brengen, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Hoe benut je de kracht van woorden?
    recensie
    Communicatie en media
    23 september 2024
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Accountability is een onderwerp dat regelmatig terugkeert op de communicatieagenda. Waarschijnlijk omdat nog lang niet iedere communicatieprofessional accountable werkt. Dat is onverstandig, zeker in tijden waarin er bezuinigd moet worden. Cathelijne Janssen is al jaren pleitbezorgster van accountability. Ze heeft haar boek ‘Uitgemeten’ onlangs volledig geactualiseerd.
    recensie
    Communicatie en media
    19 september 2024
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    ‘Supercommunicatie’ van Charles Duhigg is een uitstekend boek over communicatie. Duhigg betoogt dat de essentie van elk gesprek is om connectie te creëren en niet zozeer om inhoud over te brengen. Pats! Om die stelling te onderbouwen komt hij met drie typen gesprekken. Het is een boek dat prima leest, veel verrassingen en eye-openers bevat en gebaseerd is op gedegen onderzoek.
    Interview
    Communicatie en media
    18 september 2024
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Organisaties moeten oppassen dat ze niet teveel vanuit zichzelf uitgaan. Ze moeten denken en doen vanuit de optiek van alle mogelijke belanghebbenden, schrijft expert externe communicatie Lukas Burgering in ‘Door de ogen van je stakeholders’. En daarbij kan een goede lobby uitstekend helpen. Hoe pak je dat aan?
    recensie
    Communicatie en media
    11 september 2024
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Onlangs volgde ik een mediatraining bij Lukas Burgering en naar aanleiding daarvan besloot ik zijn boeken ‘De woordvoerder’, ‘Crisiscommunicatie’ en ‘Door de ogen van je stakeholders - Draagvlak voor je verandering’ te lezen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden