OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    1813051

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Dossier

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 25 van 495 resultaten
    nieuws
    Economie
    23 maart 2010
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Bestseller ‘Too Big To Fail’ van New York Times-journalist Andrew Ross Sorkin wordt verfilmd. De timing lijkt gekoppeld aan de film ‘Wall Street 2’ van Oliver Stone die binnenkort in de Verenigde Staten in première gaat.
    interview
    Algemeen management
    1 maart 2010
    Jeroen Ansink
    7-9 minuten leestijd
    Volgens de Amerikaanse marketinggoeroe Seth Godin heeft de fabrieksmatige aanpak van het bedrijfsleven ons allemaal inwisselbaar gemaakt. De tijd is echter rijp om aan dat juk te ontsnappen, betoogt hij in zijn nieuwe boek ‘Onmisbaar’. ‘Wie niet creatief is, wordt geoutsourcet.’
    interview
    Algemeen management
    23 februari 2010
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    In de ‘The Management Myth’, De managementmythe in het Nederlands, maakt filosoof en voormalig bedrijfsadviseur Matthew Stewart gehakt van de consultancy-industrie. Managementgoeroes verkondigen volgens hem de illusie dat organisaties controleerbaar zijn, en brengen het bedrijf in sommige gevallen zelfs schade toe. ‘We hadden geen enkele prikkel om ons werk goed te doen.’
    interview
    Algemeen management
    15 februari 2010
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Zelfs bedrijven met slaande ruzie kunnen hun grieven uitonderhandelen, zegt Harvard-professor Robert Mnookin. In Bargaining with the Devil legt hij uit hoe. M&L sprak even met de auteur.
    nieuws
    5 februari 2010
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Na uitgeverij MacMillan verzet nu ook media-tycoon Rupert Murdoch zich tegen Amazons vaste prijs voor elektronische boeken. De consument lijkt intussen de dupe te worden.
    nieuws
    3 februari 2010
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    In ‘On The Brink’ beschrijft de voormalige Amerikaanse Minister van Financiën Henry Paulson hoe hij de kredietcrisis heeft beleefd. Het boek is in de eerste week van verschijning al een bestseller.
    interview
    Algemeen management
    1 februari 2010
    Jeroen Ansink
    10-15 minuten leestijd
    Volgens de Canadese hoogleraar Henry Mintzberg ligt goed management onder vuur van mba-programma’s, technologie, beursnoteringen, bonussen en de obsessie voor beroemdheden. In Managing pleit hij voor de terugkeer van de gemeenschapszin binnen het bedrijfsleven. ‘Als ik het woord ‘leider’ nog één keer hoor ga ik gillen.’
    nieuws
    Internet en social media
    26 januari 2010
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    De recessie dwingt ook Google om zijn businessmodel te herzien, zegt Ken Auletta, auteur van Googled (‘The End of the World As We Know It’). ‘Internet zit in hetzelfde schuitje als de traditionele media.’
    recensie
    Algemeen management
    12 januari 2010
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Volgens de Amerikaanse marketinggoeroe Seth Godin is de fabrieksmatige aanpak van het bedrijfsleven achterhaald. De toegenomen outsourcing heeft de gehoorzame en goedkope werknemer de das omgedaan, betoogt hij in het binnenkort te verschijnen boek ‘Linchpin’ (Onmisbaar in het Nederlands). ‘Er is alleen nog toekomst voor mensen die zich onmisbaar maken.’
    interview
    Strategisch management
    4 januari 2010
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Volgens Adam Werbach gaat het bedrijfsleven door een tijd van ongekende veranderingen. In Strategy for Sustainability beschrijft de directeur van de Amerikaanse consultancy Saatchi and Saatchi hoe managers de storm niet alleen het hoofd kunnen bieden, maar daar zelfs van kunnen profiteren. ‘Ondernemingen moeten duurzaamheid in hun bedrijfs-dna verankeren.’
    interview
    Marketing
    1 december 2009
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    In Trade-Off stelt de Amerikaanse economisch journalist Kevin Maney dat consumenten bijna altijd een afweging maken tussen producten die ze willen, en producten die ze nodig hebben. Bedrijven die hier niet op inspelen zijn gedoemd om te falen. ‘Het beste van twee werelden is vlees noch vis.’
    nieuws
    Economie
    9 oktober 2009
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Enige zelfspot kan Robert Shiller niet ontzegd worden. De Yale-econoom die vorige week in New York was voor de presentatie van zijn boek Animal Spirits, liet zich introduceren met een fragment van de satirische Daily Show met Jon Stewart. Daarin werd de draak gestoken met de Amerikaanse minister van Financiën Timothy Geithner. De man die belast is met de ergste vastgoedcrisis sinds mensenheugenis bleek niet eens in staat om zijn eigen huis te verkopen. Of Shiller, die als mede-oprichter van de Case-Shiller huizenprijsindex een expert is op dat gebied, misschien een verklaring had?
    recensie
    Economie
    22 september 2009
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Het gebrek aan toezicht vormde volgens Charles Morris een van de belangrijkste redenen waarom de financiële innovaties van Wall Street uiteindelijk zo uit de bocht vlogen. In begrijpelijke taal, die ook voor mensen met een niet-financiële achtergrond te volgen is, legt hij uit hoe exotische beleggingsproducten als ‘credit default swaps’ en met name ‘collateralized debt obligations’ de wereld aan de rand van de afgrond brachten.
    interview
    Economie
    14 september 2009
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    De kredietcrisis kwam voor velen als een volslagen verrassing. Banken en andere financiële instellingen bleken niet te weten wat ze aan riskante beleggingsproducten in huis hadden gehaald, en zelfs overheden wisten aanvankelijk niet waar ze aan toe waren. Met De meltdown van 2 biljoen dollar biedt ex-bankier en auteur Charles Morris een boeiende reconstructie van hoe het zo ver heeft kunnen komen.
    interview
    Economie
    11 september 2009
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Volgens de Amerikaanse socioloog en urbane wetenschapper Richard Florida is de tijd rijp om de westerse economie structureel te hervormen. Maar dat kan alleen als overheden in de juiste sectoren investeren en slechte gewoontes ontmoedigen. ‘Huren is beter voor de economie dan kopen.’ M&L vroeg Florida om tekst en uitleg.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden