Lees verder
Wim van der Mark (1954) raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij organiseerde in die periode seminars met prof. Siegfried Vögele. Het was Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Sindsdien is hij schrijftrainer met geen ander doel dan de resultaten van klanten te verbeteren met tekst.
Meer over de auteursSchrijven voor het brein
Psychologisch beïnvloeden met tekst
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789090366111Samenvatting
Martin en Wim behoren tot de Champions League van het overtuigen met tekst. Ze hebben een vlijmscherp oog en komen meteen met praktische tips om je website of mail veel overtuigender te maken. Ze vertalen een indrukwekkende berg aan wetenschap naar de praktijk. Je voelt meteen: dit werkt - Hans Janssen, CEO bij Denkproducties
Dit boek helpt je om allereest een stapje terug te zetten: tegen wie “praat” je eigenlijk met je teksten? Vertel je over jezelf of zet je je lezer centraal? Je leert structuur aan te brengen in je teksten, zodat je verschillende typen lezers aanspreekt. Je doet kennis op over het brein en leert bewezen neuromarketingtechnieken toe te passen in tekst.
Schrijven voor het brein stelt je direct in staat om jouw teksten overtuigender, verleidelijker én winstgevender te maken.
Juist voor ondernemers is het belangrijk dat teksten effectief zijn. Dat draagt bij aan hun business: een beter resultaat uit websites, mails, offertes en posts op social media. Dit boek staat boordevol handige tips en tricks voor ondernemers - Gerard van den Broek, Directeur De Ondernemer
Na het lezen van dit boek:
1. Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt.
2. Schrijf je tekst die in het onbewuste brein direct binnenkomt en het bewuste brein aanzet tot actie.
3. Pas je bewezen neuromarketingtechnieken toe in tekst.
4. Zijn je teksten vlotter, actiever en persoonlijker.
5. Weet je hoe je de emotie bij jouw lezer wél weet te raken.
6. Weet je wat de Hobson+1 voor jouw omzet kan betekenen.
7. Weet je lezer waarom ze voor jou moeten kiezen en niet voor iemand anders.
8. Kun je als marketeer en ondernemer beoordelen wanneer een tekst goed is én wanneer niet.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Wim van der Mark
Over Martin van Kranenburg
Over Michel Rolvink
Inhoudsopgave
1.1 Eerst nadenken, dan pas schrijven
1.2 Herkent jouw lezer zich direct?
1.3 Herkenning kan via segmenten, behoefte of de relatie die je hebt
1.4 Werk voor elk segment een persona uit
1.5 Niet iedereen beslist op dezelfde manier
1.6 Wanneer ben je goed voorbereid om te beginnen met schrijven?
Hoofdstuk 2. Ga in gesprek met je lezer
1.1 De meeste beslissingen nemen we onbewust
2.2 Een goed design stuurt het oog
2.3 Wat kun je leren uit de Gestaltpsychologie?
2.4 Het schrijven van teksten is het beantwoorden van lezersvragen
2.5 Motiveren met emotie
2.6 Aandacht pakken met motiverende kopteksten
2.7 Structuur bij het scannen van koppen
2.8 Structuur aanbrengen met de dialoogschets
Hoofdstuk 3. Beïnvloedingsprincipes van Cialdini
3.1 Zodra je moet kiezen, gaat het brein vergelijken
3.2 Sociaal bewijs: als iedereen het doet, dan zal het wel goed zijn
3.3 Autoriteit: als een expert aan het woord is gaat het brein op vakantie
3.4 Schaarste: ons brein heeft een afkeer van verlies
3.5 Commitment en consistentie: eerst de kleine “ja”, daarna de grote
3.6 Sympathie: laat zien wie je bent en waar je voor staat
3.7 Wederkerigheid: geef zonder iets terug te verwachten
3.8 Eenheid: benadruk een gedeelde identiteit
Hoofdstuk 4. Zet je lezer aan tot actie
4.1 Zonder doel kun je niet scoren
4.2 De neuromarketingcode
4.3 Gedrag veranderen = omgeving veranderen
4.4 Als de harde conversie te vroeg komt
4.5 Hobson +1: de zachte conversie als kleine “ja”
4.6 Je bedankpagina is de start van een dialoog
Hoofdstuk 5. Met minder woorden meer impact
5.1 Kijk eerst naar de opmaak
5.2 Tekst schrappen en inkorten
5.3 Tekst actief en vlotter maken
5.4 Eindredactietips
5.5 Zeven criteria om teksten te beoordelen en verbeteren
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan