Dr. Jan Van der Vurst studeerde sociale pedagogiek aan de Katholieke Universiteit van Leuven en promoveerde aan de Universiteit van Utrecht.
Meer over Jan van der VurstEffectief beïnvloeden
Hoe overtuig ik anderen?
Paperback Nederlands 2010 9789049107598Samenvatting
U hebt een geweldig idee. U hoort al bijna het applaus. En dan volgt de ontgoocheling: uw collega's delen uw visie niet en uw idee gaat roemloos ten onder.
Om uw boodschap goed over te laten komen, moet u begrijpen hoe mensen in elkaar steken en hoe u overkomt. Effectief beïnvloeden geeft u inzicht in gedrag en leert u hoe u:
- meer draagvlak kunt creëren;
- weerstand kunt verminderen;
- meer overtuigingskracht krijgt.
'Effectief beïnvloeden' laat zien hoe mensen denken en beslissingen nemen en staat vol met praktische tips en aanwijzingen hoe deze te beïnvloeden.
'Effectief beïnvloeden' behoort tot een serie boeken van Volkskrant Banen en Het Spectrum over solliciteren en succesvol functioneren in een (nieuwe) baan. Kenmerkend voor deze boeken zijn actualiteit, praktijkvoorbeelden en een benadering die de lezer eigen keuzes laat maken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: De basisvragen
1. Wat wilt u precies bereiken en bij wie?
2. Hoe ontwikkel je bondgenootschappen?
3. Mentale brillen: eerst zien en dan geloven, of is het niet andersom?
4. Brillen beïnvloeden ons gedrag
5. Je kunt je 'bril' verruimen en daardoor slagkracht winnen
Deel 2: Hoe kun je je leven als beïnvloeder stukken makkelijker maken?
6. Voor wat hoort wat: de wetmatigheden en de praktijk van het mechanisme van wederkerigheid
7. Hoe vergroot je je geloofwaardigheid?
Deel 3: Beïnvloedingsstrategieën: welk arsenaal staat tot je beschikking?
8. Handvatten om de rationeel denkende kant van je doelgroep te beïnvloeden
9. Alfastrategieën: hoe maak je je boodschap extra aantrekkelijk?
10. Omegastrategieën: hoe verminder je de weerstand tegen je ideeën?
Deel 4: Tactieken: hoe combineer je de verschillende strategieën?
11. Wanneer kies je voor welke strategie?
Dankwoord
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan