
Lees verder
Jan Engelbregt (1947) werkt sinds 1984 als zelfstandige organisatieadviseur vanuit Alkmaar.
Meer over de auteursLogistici zoeken altijd naar verbeteringsmogelijkheden: het moet beter, sneller en goedkoper. Dit betekent dat u als logistiek professional vaak verantwoordelijk bent voor het aanbrengen van veranderingen in de organisatie. Hierbij hoort het zorgen voor financieel goed onderbouwde plannen, voor betrokkenheid bij de werknemers, én het managen van het veranderingsproces met zijn vele aspecten.
Dit boek gaat vooral in op personele en financiële aspecten die van belang zijn bij het verbeteren van de logistiek: personeelsmanagement, bedrijfsveiligheid, cultuur, motivatie, communicatie, kostenbeheersing, financieel management, verandermanagement en projectmanagement. Het boek is daarmee niet alleen een bron van inspiratie voor logistiek managers, maar ook voor alle managers en projectleiders die verbetering in hun organisatie willen aanbrengen.
'Peoplemanagement en resourcemanagement' is deel 2 van de serie Logistiek verbeteren. Deze serie is bestemd voor (aankomend) logistici die al enige kennis en ervaring hebben opgedaan in het werken met logistiek. Zij zullen veel ideeën en methoden herkennen en daardoor de theorie gemakkelijk oppakken die nodig is voor het realiseren van logistieke verbeteringen.