Lees verder
Jacqueline de Jong is redacteur, tekstschrijver en journalist. Samen met Annic van Wonderen, ceo van I Love Fashion News.
Meer over Jacqueline de JongDe kleine Cialdini
Het invloedrijke boek samengevat
Gebonden Nederlands 2015 1e druk 9789047008644Samenvatting
Met een inleiding van Ap Dijksterhuis
'Invloed' van Robert Cialdini is al dertig jaar hét standaardwerk op het gebied van overtuigen en beïnvloeden: wereldwijd werden meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Op basis van uitgebreid onderzoek komt Cialdini daarin tot zes ‘hefbomen’ om mensen mee te overtuigen: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.
'De kleine Cialdini' geeft een heldere samenvatting van de theorie in het boek, inclusief de leukste voorbeelden, onderzoekjes en opdrachten. Het verschaft je inzicht in de zes beïnvloedingswapens: niet alleen kun je ze naar wens inzetten, je hebt het ook direct door als anderen ze gebruiken.
Een prettige manier om in een paar uur tijd de ideeën van een groot denker tot u te nemen.
- Invloed is een van de 75 ‘Smartest Business Books’ volgens Fortune
- Cialdini is de meest geciteerde sociaal psycholoog ter wereld
- Van De kleine Piketty, het eerste boekje in deze reeks handige samenvattingen, werden ruim 20.000 exemplaren verkocht
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jacqueline de Jong
Inhoudsopgave
De psychologie van het overtuigen
Beïnvloedingstechnieken
1. Wederkerigheid – Geven en nemen
2. Commitment en consistentie – wie a zegt, zal ook b zeggen
3. Sociale bewijskracht – De mens als kuddedier
4. Sympathie – Vriendschap als bondgenoot
5. Autoriteit – Blinde gehoorzaamheid
6. Schaarste – Zolang de voorraad strekt
Invloed in de eenentwintigste eeuw
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan