
Lees verder
In 2003 is Max Wildschut (1967) zijn kennis en ervaring gaan bundelen in FlowQ: een bureau dat onderzoek doet en advies geeft over de factor mens in werk.
Meer over Max Wildschut- Hoe kun je een team motiveren of stimuleren om meer initiatief te nemen?
- Hoe kan de samenwerking in een team worden verbeterd en hoe ontwikkel je leiderschap of innovatie?
Bij al deze vragen staat de menselijke factor centraal. Psychologie van gedrag in organisaties geeft de nieuwste inzichten in de onderliggende psychologische mechanismen van menselijk gedrag in organisaties. Ook laat het zien hoe dat gedrag te beïnvloeden is.
Deze uitgave is gebaseerd op de principes van Evidenced Based Management (EBM), waarbij wetenschappelijke kennis en methoden worden gebruikt om vraagstukken te analyseren. Vanuit die kennis én bewezen werkzaamheid worden de interventies vervolgens gekozen.
Psychologie van gedrag in organisaties bestaat uit vier delen. In het eerste deel worden de fundamenten van gedrag behandeld. In Deel II en III wordt ingegaan op het functioneren van het individu en van groepen in organisaties. In Deel IV wordt de organisatie als geheel behandeld. Alle modules sluiten af met een samenvatting en een oefentoets.
Deze derde editie is geheel herzien en geactualiseerd. Zo begint nu elke module met leerdoelen, zijn er meer praktijkvoorbeelden, en zijn de cases geactualiseerd. In deze derde editie is er meer aandacht voor zelfsturende teams en functioneel leiderschap.
Op het online platform Boom Academie vind je de theorie uit dit boek, afgewisseld met video’s, oefen- en reflectievragen. Dit helpt je om de kennis goed te verwerken en toe te passen. In het voortgangsoverzicht zie je je resultaten. Ga naar boomstudent.nl om jouw toegang te activeren.
Het boek is geschikt voor alle studierichtingen met aandacht voor organisatiepsychologie of gedrag in organisaties.
In deze herziene druk staan veel nieuwe praktijkvoorbeelden en wordt dieper ingegaan op talent, diversiteit en nieuwe vormen van samenwerking. Nieuwe onderwerpen in het boek zijn: de psychologische gevolgen van de flexibilisering van de arbeidsmarkt, diversiteit (diverse teams, met uiteenlopende culturele achtergronden), inclusiviteit en grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer, loopbaanontwikkeling. Ook is er aandacht voor zelfsturende teams en voor functioneel (situationeel) leiderschap.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken