
Lees verder
Paul Blok werkt(e) aan marketingvraagstukken bij onder meer Albert Heijn, Hema en ING. Daarnaast is hij docent bij diverse opleidingen aan de Hogeschool van Amsterdam.
Meer over de auteursDit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.
Een marketingplan maken is niet zo moeilijk, maar een overtuigend marketingplan maken is dat wel. Dat overtuigen is nodig om draagvlak te krijgen én om succesvol te zijn bij de uitvoering van het plan.
‘Hoe overtuig je met een marketingplan?’ brengt het maken van een marketingplan terug tot de essentie: diagnose, strategie, planning en uitvoering. Het presenteert de verschillende bouwstenen van die fases op een toegankelijke manier en biedt studenten een duidelijke handleiding bij het opstellen van (onderdelen van) een marketingplan. Zo leren zij hoe en wanneer welke bouwstenen het beste kunnen worden ingezet. Het is een werk dat de lezers ook na hun studie nog regelmatig zullen inzien, om een overtuigend marketingplan te bouwen dat aansluit bij het onderliggende marketingvraagstuk en past bij de behoeften van de gebruikers van het plan.
Dit boek is ideaal voor (hbo-)studenten die willen leren om een marketingplan te maken. Maar door de modulaire opzet is het ook geschikt voor marketeers in de praktijk.
‘Hoe overtuig je met een marketingplan?’ bevat onder andere: een heldere fasering bij het bouwen van een marketingplan, een modulaire aanpak op basis van duidelijke bouwstenen, een toelichting op marketingmodellen en -theorieën, methoden om een plan nu eens niet in de la te laten verdwijnen, tips & tricks om plannen optimaal te laten uitvoeren, een woordenlijst met vakjargon.
Op het online leerplatform bij dit boek staan opdrachten, handige downloads, een begrippentrainer en inspirerende (uitleg)video’s. Ook is er uitgebreid aanvullend toets- en lesmateriaal op het docentengedeelte beschikbaar.
marketingplan marketing overtuigen marketingstrategie bouwstenen communicatie stakeholders marketingmodellen strategie doelgroepbepaling marketingomgeving presentatie marketingcommunicatie swot-analyse businessmodel positionering marketingfunnel kpi concurrentieanalyse waardepropositie marketingmix draagvlak customer journey actieplan implementatie persona segmentatie return on investment destep-analyse marketinganalyse empathy map marketingdoelstellingen stakeholder map overtuigingskracht pdca-cyclus marketing canvas moscowtechniek communicatieroos duurzaamheid golden circle
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books