Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , , e.a.

Public affairs in maatschappelijk perspectief

Professional tussen wetenschap en praktijk

Paperback Nederlands 2019 1e druk 9789013148305
Voormalig top 100Totaal 88 dagen
Verkooppositie 3339Hoogste positie: 62
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Het vakgebied van Public affairs groeit in omvang. De publieke aandacht neemt eveneens toe. Belangenbehartiging richt zich steeds minder op de politiek en steeds vaker op stakeholders in de maatschappij. Issues in de samenleving worden met de dag belangrijker en bepalen dan ook in toenemende mate de strategie van public affairs.

Deze ontwikkelingen vonden slechts zelden hun weg in de vakliteratuur. Er zijn inmiddels al aardig wat boeken over public affairs gepubliceerd - ook in Nederland. Veel van die boeken hebben een aanzienlijk ‘how-to’ en ‘hands-on’ karakter. Die hebben veelal hun nut bewezen, maar het vakgebied is toe aan een nieuwe kwalitatieve sprong.

Public affairs in maatschappelijk perspectief rekent af met deze traditionele benadering en stelt daarbij de ‘reflectieve professional’ centraal. Dat is - kort gezegd - iemand die op basis van praktijkgerichte theorie een handelingsontwerp maakt, dat uitvoert, toetst en evalueert in de beroepspraktijk.

Professionals en studenten
De titel levert de noodzakelijke bouwstenen om een strategisch doordachte blik te kunnen werpen op public affairs in de maatschappelijke context. Professionals en studenten op zoek naar verdieping vinden in dit boek het antwoord op tal van vragen die zich in het vakgebied voordoen. Hiermee vormt de titel een essentieel naslagwerk, mede in het licht van de toenemende complexiteit tussen zenders en ontvangers in deze netwerksamenleving.

Public affairs uiteengezet
Het boek biedt systematische inzichten uit de recente wetenschappelijke literatuur en recente praktijkervaringen van de auteurs over onderwerpen als:
- Ontwikkelingen die de groei van public affairs aanjagen
- Het managen van simpele en ‘wicked’ isssues
- De consequenties van lobbyen en de maatschappelijke verantwoording
- Het bouwen en onderhouden van nieuwe coalities
- Samenwerken met de collega’s aan het thuisfront
- De rol van de ontvangers van de lobby
- De toekomstige ontwikkelingen

Een team van auteurs, geworteld in zowel de wetenschap als de praktijk, legt de relatie tussen methodische invalshoeken en hun toepasbaarheid en instrumenten in context. Heldere praktijkvoorbeelden verlevendigen de stof. De verbinding tussen de wetenschappelijke benadering en de praktijk maakt deze bundel uniek in zijn soort. Hiermee vormt dit boek voor het eerst de ‘body of knowledge’ van het vak public affairs.

Specificaties

ISBN13:9789013148305
Trefwoorden:public affairs
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:396
Druk:1
Verschijningsdatum:19-8-2019
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Sybrig Van Keep

Sybrig van Keep en Mayke van Keep zijn sinds 2007 eigenaar van De Issuesmakers, een communicatiebureau gespecialiseerd in het adviseren van profit- en non-profitorganisaties die maatschappelijke impact (willen) hebben. Ze geloven in de maakbaarheid van de samenleving en maken zich hard voor een betere maatschappij. Ze helpen bedrijven en organisaties bij het aanscherpen en versterken van hun eigen rol daarbij.

Andere boeken door Sybrig Van Keep

Over Rob de lange

Rob de Lange was als onderwijskundige verbonden aan de Universiteit Utrecht, aan de Hogeschool Utrecht en de Universiteit van Amsterdam. Hij promoveerde op Public Affairs en Lobby. Sinds november 2007 is hij verbonden aan het Lectoraat Dovenstudies. Zijn onderzoek richt zich op de sociologische aspecten, achtergronden en positie van en belangenbehartiging en lobby voor doven in Nederland.

Andere boeken door Rob de lange

Over Erik van Venetië

Erik van Venetië (1958) is public-affairsadviseur bij Berenschot Communicatie. Eerder was hij lobbyist van de Nederlandse Spoorwegen en politiek redacteur bij de Volkskrant.

Andere boeken door Erik van Venetië

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Public affairs in maatschappelijk perspectief