
Lees verder
De eerste editie van Het OK! model | Methodische aanpak van organisatievraagstukken reikt een baanbrekend bedrijfskundig model aan dat integrated thinking (holistische aanpak) van organisaties bevordert. Bijzonder is dat het OK! model een curriculum omvattend kader biedt, dat studenten uitnodigt om breed te observeren met behulp van organisatiekundige vragen. In het model staan mensen centraal. Zij voegen immers de waarde toe aan organisatie en omgeving.
- Didactische methode ter bevordering van de onderzoekende empirische leerhouding bij studenten;
- leert studenten organisatievraagstukken te signaleren, af te bakenen en op te lossen:
- biedt een vraagmethodiek voor waarnemen, beoordelen, onderzoeken en beïnvloeden.
Op de website bij het OK! model vinden studenten en docenten oefentoetsen, PowerPoint-presentaties, uitwerkingen en portfolio-opdrachten.
Het OK! model | Methodische aanpak van organisatievraagstukken is bedoeld voor economische bachelor- en masteropleidingen waarbij organisatiekundig onderzoek deel uit maakt van het curriculum, zoals Bedrijfskunde, Commerciële Economie, Bedrijfseconomie, Accountancy, Logistiek, Small Business en Retail Management, Facilitair Management en Human Resource Management.
organisatiekunde ok! model organisatie bedrijfskunde integrated thinking organisatievraagstukken onderzoeksmethoden waardecreatie onderwijs menselijke waarde hoger onderwijs curriculum duurzaamheid empirisch leren financiële waarde intellectuele waarde maatschappelijke verantwoordelijkheid materiële waarde natuurlijke waarde sociaal-relationele waarde holistische benadering organisatievorm organisatieanalyse onderzoekend leren vraagmethodiek toekomstbestendigheid verantwoording ethiek modellen stakeholders beleidsvorming ondernemerschap human resource management observatie systeemdenken managementliteratuur facilitair management logistiek accountancy marketing