Marjolein Visser RM werd zich begin jaren negentig bewust van de baanbrekende mogelijkheden van online marketing tijdens de eerste internetcursus in Nederland.
Meer over de auteursE-Book - Basisboek Online Marketing
Van strategie tot conversie
E-book Pdf Nederlands 2021 4e druk 9789001752217Samenvatting
- Behandelt het volledige online marketingproces;
- geschreven door meer dan twintig topspecialisten;
- meest gebruikte boek voor online marketing in het hbo!
Basisboek Online Marketing is hét standaardwerk voor het vakgebied online marketing. Het boek maakt studenten wegwijs in de theorie achter online marketing, maar ook in de technieken en media. Kortom, het volledige marketingproces!
Het boek gaat van start met het kernprocesmodel en belicht vervolgens de strategische aspecten van online marketing. Daarbij is volop aandacht voor online consumentengedrag. Hierna komen alle relevante aspecten van websites aan bod: het ontwerpen van effectieve sites, de site als distributie- of communicatiekanaal en de site als onderdeel van het product.
Deze nieuwe, vierde editie besteedt extra aandacht aan technologieën als Artificial Intelligence en Natural Language Processing. Daarnaast wijst het boek lezers nog systematischer op de noodzaak doelstellingen te kwantificeren en het rendement van digitale marketingactiviteiten permanent te meten. Door het hele boek heen zijn recente onderzoeksresultaten, technieken, bronnen en voorbeelden verwerkt. De twee basismodellen die in bijna ieder hoofdstuk terugkomen – de online marketingfunnel en het BAIA-model voor online marketingcommunicatie – worden in deze editie al in hoofdstuk 1 kort behandeld.
Basisboek Online Marketing wordt gebruikt door meer dan driekwart van de studenten van commerciële opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Small Business & Retail Management en NIMA-opleidingen. Het boek is in te zetten vanaf de propedeusefase.
Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsvragen, kennisclips en een begrippentrainer. Voor docenten staan er opdrachten, casussen, PowerPoints met figuren en tabellen en antwoorden en uitwerkingen.
Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl (https://toetsopmaat.nl/). Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Berend Sikkenga
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan