
Lees verder
Roel Stavorinus is merk- en designstrateeg, gespecialiseerd in organisatie-identiteit, en partner bij JohnVenn agency. Hij heeft in de afgelopen 20 jaar meer dan 100 merktrajecten gedaan – afwisselend aan de kant van organisaties (opdrachtgevers) en aan die van creatieve bureaus. Hij adviseert, traint en publiceert en is een kritische vriend voor de organisaties met hij werkt.
Meer over Roel StavorinusGenomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2023
• Het eerste en enige boek dat aandacht besteedt aan design vanuit een merk- en marketingperspectief;
• koppelt basiskennis op het gebied van marketing aan het proces voor het ontwikkelen van design voor merken;
• met veel visuele voorbeelden van de top in hedendaags brand design.
Strategisch brand design is een nieuw boek dat studenten en professionals een helder overzicht biedt van de belangrijkste stappen bij het ontwikkelen van design voor merken. Het bestaat uit vier delen. Het begint met een heldere uitleg van de belangrijkste marketingbegrippen. Daarna volgt een duidelijk stappenplan voor onderzoek en strategie. Het geeft vervolgens alle handvatten die je nodig hebt voor het ontwerpen vanuit strategie. Het vierde deel (methodieken, tools en modellen) is beschikbaar via de website bij het boek.
Strategisch Brand Design slaat de brug tussen de marketeer en de ontwerper. Het bevat precies die kennis die beide nodig hebben om samen, onderbouwd en beargumenteerd, succesvol aan merken te werken. Het boek is praktisch in haar opzet, maar stevig onderbouwd vanuit onderzoek en theorie. Elk hoofdstuk bevat rijk geïllustreerde voorbeelden en cases en sluit af met een aantal vragen en opdrachten.
Strategisch Brand Design is met name geschikt voor hbo-opleidingen als Communicatie & Multimedia Design, Creative business, Marketing en Communicatie en voor de opleidingen Grafisch Ontwerp, Brand Design en Communication Design aan de kunstacademies.
brand design merkstrategie visuele merkidentiteit onderscheidende merkkenmerken marketing strategie merkidentiteit merkarchitectuur communicatie positionering merkpersoonlijkheid design organisatie-identiteit merkwaarde designsysteem merkgroei brand management merkonderzoek merkloyaliteit merkbelofte merkbekendheid merkportfolio merkassociaties ondernemen verbale identiteit organisatie toegankelijkheid citymarketing merkdoelstellingen categorieën innovatie doelgroep cultuur diversiteit en inclusie auditieve identiteit missie en visie leiderschap kernwaarden klantwaarden online en offline merkbeleving
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books