Openbaring
in den beginne was het woord
Paperback NL 2015 1e druk 9789089547507Samenvatting
Het kernbegrip van deze bundel is 'bewustzijn'. Een bewustzijn gevoed door angst, boosheid en onwetendheid schept een heel andere werkelijkheid dan een bewustzijn geïnspireerd door verbondenheid, liefde en duurzaamheid. De keuze is aan ons. Siepel laat zien hoe we die keuze kunnen maken. Het is een volmondig 'ja' zeggen tegen een revolutie die van binnenuit komt en zal leiden tot een aardverschuiving in ons totale doen en denken.
Deze innerlijke revolutie is gebaseerd op de universele hermetische wijsheid met haar radicaal andere kijk op het wezen van ons bewustzijn, zo laat Siepel in een reeks van artikelen in deze bundel zien. De hedendaagse wetenschappers, met de media als hun belangrijkste pr-functionarissen, laten niet na ons voor te houden dat we niet meer dan ons brein zijn. Dat staat in schril contrast met een grote en groeiende groep mensen die ervaren dat we veel meer zijn dan ons denkvermogen. Zij putten uit een andere dimensie dan het denken alleen: ze luisteren naar hun hart. In de woorden van Steve Jobs: 'Je hart en intuïtie weten op de een of andere manier wat je echt wilt worden.' Wie leeft vanuit intuïtie, kwetsbaarheid, liefde en geloof kan een flow ervaren, een gevoel van boven jezelf uitstijgen, zoals olympisch schaatskampioen Mark Tuitert het treffend omschrijft. Het is ook het gevoel van sterke verbondenheid die mensen ervaren, of dat nu is bij een WK voetbal, een nationale tv-uitzending voor Haïti of tijdens momenten van nationale rouw.
Siepel levert met Openbaring een nieuwe schakel aan de ketting van de hermetische traditie.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan