Lees verder
vrmlg. hoogleraar Corporate Communications, EUR
Meer over Cees van RielDe alignment-factor
Bouwen aan duurzame relaties
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789052619620Samenvatting
Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder financiers, afnemers en medewerkers kunt u als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorgt u er nu voor dat uw organisatie de meeste credits krijgt?
'De alignment-factor' laat aan de hand van vier stappen zien hoe u als communicatieprofessional voor uw organisatie duurzame relaties opbouwt en ze op langere termijn onderhoudt.
* Verzamel informatie en zorg dat u goed inzicht krijgt in uw reputatie, de publieke opinie, het gedrag van medewerkers, uw identiteit en strategische doelen.
* Kies een marsroute, neem positie en kies een helder doel. Duurzame relaties opbouwen kan op twee manieren: de zachte of de harde, onderhandelend of ... confronterend.
* Communiceer uw marsroute, positie en doelen vervolgens op een aansprekende manier, zodat u het onderhandelen of confronteren ondersteunt.
* Toon uw successen en wees accountable: zorg dat u op het niveau van de raad van bestuur kunt uitleggen wat de effecten zijn van uw inspanningen om duurzame relaties tot stand te brengen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Cees van Riel
Inhoudsopgave
Voorwoord
INTRODUCTIE
1. Alignment met stakeholders door corporate communicatie
DEEL I: INTERN ALIGNMENT
2. Informatie vergaren in de organisatie
3. Een marsroute naar intern alignment
4. Intern alignment bouwen met effectieve interne communicatie
DEEL II: EXTERN ALIGNMENT
5. Informatievergaring voor de bouw van extern alignment
6. Een marsroute naar extern alignment
7. De inzet van corporate communicatie bij de bouw van extern alignment
DEEL III: KEY PERFORMANCE INDICATORS VOOR CORPORATE COMMUNICATIE OM ALIGNMENT TE BOUWEN
8. Het succes van alignment-inspanningen meten
DEEL IV: EPILOOG
9. Alignment: het bouwen en onderhouden van totale stakeholdersteun
Noten
Bibliografie
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan