Lees verder
Malinca Verwiel is oprichter van de School voor Humor & Authenticiteit en regisseerde vele cabaretiers, onder wie Claudia de Breij. Ze is docent en trainer voor executives, economen, marketeers en engineers. Ook was ze een van de pioniers achter Loesje.
Meer over Malinca VerwielImpact maken met humor
Hoe maak je de zaal gek?
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 1e druk 9789024464302Samenvatting
Stop met gortdroge presentaties en afstandelijke professionaliteit. Leer hoe je het zware licht maakt, het saaie leuk, het serieuze luchtig, het ingewikkelde simpel, het zure zoet en het onbespreekbare bespreekbaar.
Cabaretregisseur en docent Malinca Verwiel laat je zien hoe je als spreker aan de touwtjes trekt. Hoe je je publiek kunt dirigeren, zodat ze aan je lippen hangen. Dankzij universele theaterwetmatigheden die ook ten grondslag liggen aan bekende tv-programma’s als De Avondshow met Arjen Lubach en Even tot hier.
Impact maken met humor is een boek vol voorbeelden en praktische humortools om ervoor te zorgen dat je publiek op een leuke, luchtige manier iets leert. Inspireer je toehoorders, zodat ze ambassadeur worden van jouw boodschap. Zonder dat je ze de les leest.
Voor sprekers op een podium, voor trainers en voor professionals die veel presenteren.
Een verslavende methode om je publiek te raken met humor!
Een helder antwoord op de vele vragen rondom humor en een vlammend pleidooi voor echtheid en authenticiteit - Berthold Gunster, Omdenken
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Malinca Verwiel
Inhoudsopgave
Introductie Dit boek is om te janken zo grappig 11
DEEL 1 OVER HUMOR 15
1 Spreken is een absoluut voorrecht 17
2 Het publiek is je editor 19
3 Niemand heeft verstand van humor 23
4 Drie heilige theaterwetmatigheden 27
5 Waarom humor een beetje pijn moet doen 30
6 Sleur je publiek door pieken en dalen 36
7 Een grap is een constructie met op het einde een kortsluiting 38
8 Humor is niet onschuldig 41
DEEL 2 HUMORTOOLS 45
1 Impactopening 51
2 De eerste indruk 54
3 Verwachtingen 59
4 Hook 64
5 Waar/Niet waar 69
6 Metafoor 75
7 Opsomming 78
8 Het fout voordoen 85
9 Nieuw woord 90
10 Spelen met tijd 94
11 Act out 97
12 Visuele verrassing 101
13 Creatief verleiden 104
14 Claptrap 110
15 Actualiteit 114
16 Geniaal idee 118
DEEL 3 OVER AUTHENTICITEIT 123
1 Richt je op wat echt is en niet op wat grappig is 125
2 Oorspronkelijk denken 128
3 Stop met performen 132
4 Neem je persoonlijkheid mee in je speech 135
5 Moed: ‘Say it anyway’ 139
Epiloog 145
Literatuurlijst 151
Dankwoord 155
Over de auteur 157
Aanbevelingen 159
Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan